Ειδικότερα, ο δείκτης αυξήθηκε στις μείον 14,5 μονάδες, από μείον 17,5 μονάδες τον Μάρτιο και οι εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων βελτιώθηκαν σημαντικά.
Οι επιχειρηματικές προσδοκίες των λιανοπωλητών έγιναν επίσης κάπως πιο αισιόδοξες, αλλά παραμένουν σε μεγάλο βαθμό επιφυλακτικές. «Οι επιχειρήσεις που σχετίζονται με τον καταναλωτή είναι πιθανό να στηρίξουν τη συνολική οικονομία το 2024», λέει ο εμπειρογνώμονας του ifo Patrick Höppner.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα εμφανής στα καταστήματα με είδη σπιτιού: το πρώτο τρίμηνο του 2024, το 42% ανέφερε χαμηλή ζήτηση- το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το ποσοστό αυτό ήταν ακόμα 73,1%. Στο λιανικό εμπόριο ενδυμάτων, το ποσοστό ήταν 50,2%, από 84%.
«Η πρόσφατη αύξηση των πραγματικών εισοδημάτων τονώνει την κατανάλωση. Οι καταναλωτές ξοδεύουν και πάλι περισσότερα χρήματα, κάτι που είναι καλό για τους λιανοπωλητές», λέει ο Höppner.
Ως αποτέλεσμα, η πρόσφατη εκτεταμένη αδυναμία της ζήτησης υποχωρεί και στο λιανικό εμπόριο το πρώτο τρίμηνο του 2024, το 47,6% των επιχειρήσεων επηρεάστηκε, από 54,4%.
Ωστόσο, το 1/3 των λιανοπωλητών εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα στην εξεύρεση εξειδικευμένων εργαζομένων- το τέταρτο τρίμηνο του 2023, το ποσοστό αυτό ανερχόταν σε 42,6%.
Η κατάσταση στο λιανικό εμπόριο ειδών ένδυσης και στο λιανικό εμπόριο τροφίμων έχει χαλαρώσει, αλλά οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και οι λιανοπωλητές ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, ηλεκτρικών ειδών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες στην εξεύρεση κατάλληλου προσωπικού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr