Οπως σημειώνεται, τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές της ΕΕ.
Ο κανονισμός, ο οποίος είχε ήδη συμφωνηθεί επί της αρχής με τα κράτη μέλη και αφορά τις εκπομπές αερίων από νέα φορτηγά, λεωφορεία και ρυμουλκούμενα, εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με 341 ψήφους υπέρ, 268 κατά και 14 αποχές.
Με βάση τον νεο Κανονισμό, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από μεγάλα φορτηγά (συμπεριλαμβανομένων επαγγελματικών οχημάτων, όπως απορριμματοφόρα, ανατρεπόμενα οχήματα ή αναμεικτήρες σκυροδέματος) και λεωφορεία θα πρέπει να μειωθούν κατά 45% για το διάστημα 2030-2034, 65% για το 2035-2039 και 90% από το 2040 και έπειτα.
Μέχρι το 2030, τα νέα αστικά λεωφορεία θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές τους κατά 90% και να μετατραπούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Τίθενται επίσης στόχοι μείωσης των εκπομπών για τα ρυμουλκούμενα (7,5%) και τα ημιρυμουλκούμενα (10%), από το 2030.
Η νέα δέσμη μέτρων απαιτεί από την Κομισιόν να προβεί σε λεπτομερή επανεξέταση της αποτελεσματικότητας και του αντικτύπου των νέων κανόνων έως το 2027.
Ο εισηγητής Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία) δήλωσε: «Η μετάβαση σε φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών δεν είναι μόνο καίριας σημασίας για την επίτευξη των στόχων μας για το κλίμα, αλλά και ζωτικής σημασίας για καθαρότερο αέρα στις πόλεις μας. Παρέχουμε σαφήνεια σε μία από τις σημαντικότερες μεταποιητικές βιομηχανίες στην Ευρώπη και ισχυρό κίνητρο για επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό και το υδρογόνο.»
Το Συμβούλιο πρέπει να εγκρίνει επισήμως τη συμφωνία πριν τεθεί σε ισχύ.
Νικος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr