«Εκτός από τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα, η απεργία των σιδηροδρομικών στη Γερμανία έχει επίσης οδηγήσει σε έλλειψη πρώτων υλών και ενδιάμεσων προϊόντων σε ορισμένες εταιρείες», αναφέρει ο Klaus Wohlrabe, επικεφαλής των ερευνών του ifo.
«Παρ' όλα αυτά, οι εμπλοκές στον εφοδιασμό δεν αποτελούν θεμελιώδες πρόβλημα για τη βιομηχανική παραγωγή. Προς το παρόν, παρατηρούμε κυρίως καθυστερήσεις εντός των αλυσίδων εφοδιασμού, όχι όμως και πλήρη κατάρρευση».
Παρ' όλα αυτά, η χημική βιομηχανία ανέφερε σημαντική αύξηση των προβλημάτων εφοδιασμού για τα ενδιάμεσα προϊόντα. Το ποσοστό των εταιρειών εκεί με αυτό το παράπονο εκτοξεύθηκε από 8,3% σε 21,5%. Άλλες βιομηχανίες που ξεπερνούσαν το 20% ήταν η βιομηχανία δέρματος (57,9%), οι κατασκευαστές ηλεκτρικού εξοπλισμού (21,9%) και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων (21,8%).
Αρκετοί κλάδοι συνεχίζουν να μην έχουν σχεδόν καμία εταιρεία που να αναφέρει ελλείψεις: οι κλάδοι παραγωγής ποτών (1,4%), τροφίμων (2,4%), ένδυσης (1,5%), χαρτιού (2,2%) και γυαλιού και κεραμικών (2,2%).
Να σημειωθεί πως, σύμφωνα με το Ifo Institute, τα προβλήματα εφοδιασμού στον τομέα της μεταποίησης κορυφώθηκαν τον Δεκέμβριο του 2021, όταν το 81,9% των εταιρειών το ανέφεραν ως ζήτημα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr