Οι οικονομολόγοι παρουσιάζουν το σκεπτικό τους σε πρόσφατο άρθρο τους στο ifo Schnelldienst:
«Αναγκάζουν τους πολιτικούς της Γερμανίας να θέσουν προτεραιότητες. Ταυτόχρονα, δίνουν στην κυβέρνηση επαρκή περιθώρια να αναλάβει χρέος σε περιπτώσεις όπου αυτό έχει οικονομικό νόημα», λέει ο Fuest.
Οι ισχύοντες κανονισμοί περιλαμβάνουν επίσης τη δυνατότητα ειδικών περιπτώσεων ανάληψης χρέους, όπως για τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις.
Σε τέτοιες περιπτώσεις ενδείκνυται η απαίτηση πλειοψηφίας δύο τρίτων σε ψηφοφορία της Bundestag.
Οι συγγραφείς επισημαίνουν ότι εμπειρικές μελέτες πιστοποιούν τα σημαντικά οικονομικά οφέλη των αποτελεσματικών κανόνων για το χρέος.
Οι χώρες με κανόνες για το χρέος απολαμβάνουν οικονομική ανάπτυξη που είναι κατά μέσο όρο 0,5 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη από τις χώρες χωρίς κανόνες για το χρέος.
Οι κανόνες αυτοί μειώνουν επίσης τα ασφάλιστρα κινδύνου για τα κρατικά ομόλογα. Οι χώρες με δημοσιονομικούς κανόνες έπρεπε να πληρώνουν κατά μέσο όρο περίπου 1,5 ποσοστιαίες μονάδες λιγότερους τόκους για τα ομόλογά τους από ό,τι οι χώρες χωρίς δημοσιονομικούς κανόνες.
«Αυτό σημαίνει ότι η δημοσιονομική πολιτική θα πρέπει να παρέχει λιγότερα δημόσια κεφάλαια για την αποπληρωμή των τόκων του δημόσιου χρέους και έτσι τα κεφάλαια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για άλλα έργα, όπως επενδύσεις στη δράση για το κλίμα», γράφουν οι συγγραφείς.Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε περιόδους που η επιβάρυνση από τόκους αυξάνεται.
«Εάν οι πολιτικοί θέλουν να περιορίσουν τα δημοσιονομικά ελλείμματα, τους δείκτες χρέους και τα ασφάλιστρα κινδύνου για τα κρατικά ομόλογα, ενισχύοντας ταυτόχρονα την οικονομική ανάπτυξη, θα πρέπει να τηρήσουν έναν αποτελεσματικό κανόνα για το χρέος».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr