Πιο συγκεκριμένα, στις υπηρεσίες που σχετίζονται με τους καταναλωτές, οι προσδοκίες για τις τιμές αυξήθηκαν ιδιαίτερα απότομα στις 37,3 μονάδες, από 25,5 μονάδες τον Νοέμβριο. Ειδικότερα, τα εστιατόρια θέλουν να αυξήσουν αισθητά τις τιμές (87,6 μονάδες, από 45,9 μονάδες τον Νοέμβριο) και είναι πιθανό να μεταφέρουν την εκ νέου αύξηση του ΦΠΑ στους πελάτες. Ωστόσο, και οι λιανοπωλητές σχεδιάζουν και πάλι περισσότερες αυξήσεις τιμών (29,8 μονάδες, από 26,6 μονάδες τον Νοέμβριο).
Ακόμα και στην μεταποίηση, περισσότερες εταιρείες σκοπεύουν και πάλι να αυξήσουν τις τιμές τους- το ισοζύγιο αυξήθηκε στις 3,6 μονάδες τον Δεκέμβριο, από 2,6 μονάδες-. Στις κατασκευές, η πτωτική τάση των τιμών επιβραδύνθηκε για άλλη μια φορά, με τις προσδοκίες για τις τιμές να αυξάνονται στη -1 μονάδα, από -4,2 μονάδες τον Νοέμβριο.
Σύμφωνα με το Ifo Institute, οι μονάδες για τις προσδοκίες τιμών υποδηλώνουν το ποσοστό των επιχειρήσεων που σκοπεύουν να αυξήσουν τις τιμές στο ισοζύγιο.
Το ισοζύγιο προκύπτει από την αφαίρεση του ποσοστού των εταιρειών που θέλουν να μειώσουν τις τιμές τους από το ποσοστό εκείνων που θέλουν να αυξήσουν τις τιμές τους. Εάν όλες οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα σκόπευαν να αυξήσουν τις τιμές τους, το ισοζύγιο θα ήταν +100 μονάδες. Εάν όλες ήθελαν να μειώσουν τις τιμές τους, θα ήταν -100.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr