«Αυτού του είδους η υποστήριξη έχει επιφέρει τεράστια επιτυχία», λέει ο Ludger Wößmann, διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών της Εκπαίδευσης του ifo.
«Το mentoring είναι ένας σπουδαίος τρόπος για τη βελτίωση των προοπτικών της αγοράς εργασίας των εφήβων που βρίσκονται σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση».
Σύμφωνα με το Ifo Institute, τρία χρόνια μετά την έναρξη του προγράμματος καθοδήγησης, το ποσοστό των μειονεκτούντων εφήβων χωρίς μέντορα που συμμετείχαν σε προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ήταν 27%. Για τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, το ποσοστό ήταν 29 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο.
Οι βαθμοί στα μαθηματικά των μειονεκτούντων μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα καθοδήγησης ήταν κατά 0,8 μονάδες υψηλότεροι από εκείνους των μαθητών χωρίς μέντορα. Ταυτόχρονα, οι μαθητές με μέντορα ήταν 31 ποσοστιαίες μονάδες πιο ικανοποιημένοι από την κατάστασή τους, ενώ η πιθανότητα να θέλουν να αλλάξουν την κατάστασή τους ήταν 22 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερη.
«Τα προγράμματα καθοδήγησης θα πρέπει να επικεντρωθούν στη βοήθεια εφήβων από ιδιαίτερα μειονεκτούντα περιβάλλοντα. Μόνο τότε είναι αποτελεσματικά. Το πρόγραμμα δεν απέδωσε θετικά αποτελέσματα για τους εφήβους από πιο άνετα περιβάλλοντα», λέει η εμπειρογνώμονας του ifo σε θέματα εκπαίδευσης Katharina Wedel, συνεργάτης της μελέτης.
Αξίζει να τονιστεί, ότι το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές της όγδοης και της ένατης τάξης (μέσος όρος ηλικίας 14 ετών) που φοιτούν σε γερμανικά γυμνάσια, γνωστά ως «Hauptschulen», και σε παρόμοιους τύπους σχολείων με επαγγελματικό στοιχείο, τα οποία βρίσκονται σε μειονεκτικές γειτονιές. Στόχος του είναι να βοηθήσει τους μαθητές να πραγματοποιήσουν μια επιτυχή μετάβαση από το ιδρυτικό επίπεδο του γυμνασίου στην επαγγελματική κατάρτιση ή στις ανώτερες σχολικές τάξεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr