Το 2021, το 61,0% των μαθητών της ανώτερης δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης (επίπεδο ISCED 34) μελέτησε δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες ως υποχρεωτικά μαθήματα ή ως υποχρεωτικές επιλογές προγράμματος σπουδών, +2,6 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) περισσότερες από το 2013 (58,4%). Στην ανώτερη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση (επίπεδο ISCED 35), το ποσοστό αυτό ήταν 34,9%, +0,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2013 (34,1%).
Στο Λουξεμβούργο και τη Γαλλία, όλοι οι μαθητές της ανώτερης δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης μάθαιναν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Η Τσεχία, η Ρουμανία και η Σλοβακία κατέγραψαν επίσης μεγάλο μερίδιο μαθητών που μαθαίνουν δύο ή περισσότερες γλώσσες (και το 99%). Αυτές οι χώρες της ΕΕ ακολουθήθηκαν στενά από την Εσθονία (97%), τη Σλοβενία και τη Φινλανδία (και οι δύο 96%).
Όσον αφορά την ανώτερη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση, η Ρουμανία ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου σχεδόν όλοι οι μαθητές (97%) μάθαιναν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες το 2021. Ακολούθησε η Φινλανδία (82%), με την Πολωνία (77%) και το Λουξεμβούργο (75%) να έπονται.
Πρωτοστατούν τα αγγλικά
Το 2021, τα αγγλικά ήταν η ξένη γλώσσα που μελετήθηκε περισσότερο στην ανώτερη δευτεροβάθμια γενική και επαγγελματική εκπαίδευση στην ΕΕ, με το 96,8% και το 78,6% των μαθητών να τα μαθαίνουν, αντίστοιχα.
Όσον αφορά τη γενική εκπαίδευση, τα ισπανικά κατέλαβαν δεύτερη θέση (26,8%), ακολουθούμενα από τα γαλλικά (22,3%), τα γερμανικά (21,8%) και τα ιταλικά (3,2%). Επιπλέον, τα ρωσικά ήταν η γλώσσα εκτός ΕΕ που μαθαίνεται συχνότερα στην ΕΕ (2,8%), ιδίως στην Εσθονία (66%) και τη Λετονία (59%), ακολουθούμενη από τη Λιθουανία (28%) και τη Βουλγαρία (25%).
Στην επαγγελματική εκπαίδευση, η γερμανική γλώσσα ήρθε δεύτερη (17,9%), ακολουθούμενη από τη γαλλική (16,4%), την ισπανική (7%) και τη ρωσική (2,2%). Στην περίπτωση αυτή, τα ρωσικά διδάσκονταν κυρίως στη Λετονία (42%), στη Βουλγαρία (30%) και στην Κύπρο (15%).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr