Η Επίτροπος αναφέρει ότι, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ (ERA) παρακολουθεί την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων και υπογραμμίζει ότι, οι ελλείψεις ασφαλείας που εντοπίζει η ERA υπόκεινται σε εθνικά σχέδια ασφάλειας και, εάν συνεχιστεί η μη συμμόρφωση, ενδέχεται να οδηγήσουν σε διαδικασίες επί παραβάσει από την Επιτροπή.
Στην ερώτηση τους, οι ευρωβουλευτές της Ομάδας των Πρασίνων, είχαν αναφερθεί στις ανησυχίες που έχουν προκαλέσει τα πρόσφατα ατυχήματα, για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
- 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην Ελλάδα στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, μια σύγκρουση δύο τρένων στη Ρουμανία προκάλεσε πολλαπλά θύματα και στην Ολλανδία, ένας άνθρωπος έχασε τη ζωή του και πολλοί άλλοι τραυματίστηκαν μετά από τρένο εκτροχιάστηκε. Υπάρχουν επίσης αναφορές ότι η Σλοβακία δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις για ανεξάρτητο φορέα διερεύνησης, όπως ορίζονται στην οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Ρωτούσαν, λοιπόν, την Κομισιόν αν θα μπορούσε να παράσχει πλήρη απολογισμό όλων των εν εξελίξει ερευνών της Επιτροπής και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, καθώς και για όλες τις περιπτώσεις στις οποίες οι απαιτήσεις της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων έχουν μεταφερθεί εσφαλμένα ή ατελώς
Καθώς και αν πιστεύει ότι οι εξουσίες και η χρηματοδότηση του ERA επαρκούν για να στηρίξουν την Επιτροπή στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση προβλημάτων σιδηροδρομικής ασφάλειας.
Ακολουθεί ολόκληρη η απάντηση της Επιτρόπου:
Απάντηση της κας Vălean εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Η Επιτροπή παρακολουθεί συνεχώς τη μεταφορά και την εφαρμογή των οδηγιών για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων από τα κράτη μέλη.
Επί του παρόντος, βρίσκονται σε εξέλιξη έξι διαδικασίες επί παραβάσει σχετικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων της ΕΕ (ERA) παρακολουθεί την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων. Δημοσιεύει εκθέσεις στον ιστότοπό του και ελέγχει τη συμμόρφωση των εθνικών δραστηριοτήτων με τη νομοθεσία της ΕΕ, τους στόχους και τους στόχους ασφαλείας της. Οι περισσότεροι έλεγχοι αφορούν τις δραστηριότητες της εθνικής αρχής ασφάλειας (NSA) και υπόκεινται σε σύστημα ελέγχου (έξι το 2023).
Οι ελλείψεις ασφαλείας που εντοπίζει η ERA υπόκεινται σε εθνικά σχέδια ασφάλειας και, εάν συνεχιστεί η μη συμμόρφωση, ενδέχεται να οδηγήσουν σε διαδικασίες επί παραβάσει από την Επιτροπή.
Όσον αφορά τις επαρκείς εξουσίες του ERA, η συνεχιζόμενη αξιολόγηση των δραστηριοτήτων της από την Επιτροπή καθώς και η λειτουργία της συνεργασίας μεταξύ του ERA και των ΜΚΦ, δεν έχει εντοπίσει την ανάγκη τροποποίησης της τέταρτης δέσμης για τους σιδηροδρόμους και του πλαισίου ασφάλειας και διαλειτουργικότητας της ΕΕ.
Ο ERA υποστηρίζει την Επιτροπή και τα κράτη μέλη στο μέτρο του δυνατού, με βάση το επίπεδο των πόρων που διαθέτει. Πρόσθετοι πόροι θα μπορούσαν να αυξήσουν τις δυνατότητες του ERA να επεκτείνει σημαντικά τη χρήση των δικαιωμάτων και εξουσιών εφαρμογής, παρακολούθησης και επιβολής του για την ανάπτυξη ασφαλέστερων και πιο διαλειτουργικών σιδηροδρόμων στην ΕΕ.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr