Η απεργία αυτή είναι η πιο πρόσφατη σε μια σειρά απεργιών που έχουν προκηρυχθεί σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη λόγω των υψηλών επιπέδων πληθωρισμού και της μεγάλης ακρίβειας, ειδικότερα σε τρόφιμα και ενέργεια.
Όλα τα τρένα της χώρας έχουν μείνει στα αμαξοστάσια, τα τραμ και λεωφορεία των αστικών συγκοινωνιών σε 7 κρατίδια έχουν ακινητοποιηθεί και τα αεροπλάνα έχουν καθηλωθεί στο έδαφος.
Η Ένωση αεροδρομίων ADV υπολόγισε ότι επλήγησαν 380.000 επιβάτες που θα χρησιμοποιούσαν κάποια πτήση. Μόνο στη Φρανκφούρτη, σχεδόν 1.200 πτήσεις για 160.000 επιβάτες ακυρώθηκαν και όπως μεταδίδει το Reuters οι επιβάτες κοιμήθηκαν σε παγκάκια.
Στην Κολωνία, η έλλειψη αστικών τρένων οδήγησε στη μεγάλη χρήση ταξί.
{https://twitter.com/anadoluimages/status/1640319308789153793}
Τι διεκδικούν τα συνδικάτα
Οι εργαζόμενοι πιέζουν για να αποσπάσουν υψηλότερους μισθούς, προκειμένου να αμβλύνουν κάπως τις επιπτώσεις του πληθωρισμού, ο οποίος έφτασε το 9,3% τον Φεβρουάριο.
Η Γερμανία, η οποία εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από τη Ρωσία για φυσικό αέριο πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, έχει πληγεί ιδιαίτερα από τις υψηλότερες τιμές στην ενέργεια, με τους ρυθμούς του πληθωρισμού να ξεπερνούν τον μέσο όρο της ευρωζώνης τους τελευταίους μήνες.
Οι επίμονες πιέσεις στον πληθωρισμό έχουν ωθήσει τις κεντρικές τράπεζες, όπως την ΕΚΤ ή την BoE σε νέες αυξήσεις επιτοκίων.
Η Verdi εκπροσωπεί περίπου 2,5 εκατ. εργαζομένους στο δημόσιο τομέα, συμπεριλαμβανομένων των δημόσιων συγκοινωνιών και των αεροδρομίων, ενώ η EVG εκπροσωπεί περίπου 230.000 υπαλλήλους στη Deutsche Bahn και στις εταιρείες λεωφορείων.
Οι συνδικαλιστές επιμένουν ότι οι σημαντικές αυξήσεις στους μισθούς είναι «θέμα επιβίωσης» για χιλιάδες εργαζόμενους.
Το συνδικάτο Verdi απαιτεί αύξηση μισθού 10,5%, που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά τουλάχιστον 500 ευρώ το μήνα, ενώ η EVG ζητά αύξηση 12% ή τουλάχιστον 650 ευρώ το μήνα.
Τι απαντάνε οι εργοδότες
«Εκατομμύρια επιβάτες που εξαρτώνται από λεωφορεία και τρένα υποφέρουν από αυτή την απεργία», δήλωσε εκπρόσωπος της Deutsche Bahn σήμερα. Μερίδα εργοδοτών προειδοποιούν ότι οι υψηλότεροι μισθοί για τους εργαζόμενους στις μεταφορές θα οδηγούσαν σε αύξηση των ναύλων και των φόρων για να καλύψουν τη διαφορά.
Επιπλέον, ο υπουργός Οικονομικών Christian Lindner από το FDP που υποστηρίζει τις επιχειρήσεις επικεντρώνεται στη μείωση του ελλείμματος μετά από υψηλότερες δαπάνες κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της ενεργειακής κρίσης.
Ακόμα, κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε σήμερα στο Reuters, ότι η πολιτική πρέπει να μείνει έξω από τις συζητήσεις για τους μισθούς, ενώ η υπουργός Εσωτερικών Νάνσι Φέιζερ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι θα βρεθεί λύση αυτή την εβδομάδα.
Οι οικονομικές επιπτώσεις της απεργίας
Ο επικεφαλής οικονομολόγος της Commerzbank Joerg Kraemer δήλωσε ότι ο οικονομικός αντίκτυπος της απεργίας της Δευτέρας στον τομέα των μεταφορών που αποφέρει ημερησίως 181 εκατομμύρια ευρώ ήταν περιορισμένος μέχρι στιγμής, αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει εάν οι απεργίες συνεχιστούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Η απεργία θα τεντώσει τα νεύρα των ανθρώπων» ενώ «βλάπτει την εικόνα της Γερμανίας ως επιχειρηματικής τοποθεσίας», είπε.
«Αλλά οικονομικά, οι απώλειες είναι πιθανό να περιοριστούν στον κλάδο των μεταφορών, επειδή τα εργοστάσια θα συνεχίσουν να λειτουργούν και πολλοί εργαζόμενοι θα εργάζονται από το σπίτι», κατέληξε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr