Όπως σημειώνει, ένας αυξανόμενος αριθμός καλλιτεχνών έχει επικρίνει τις εταιρείες που στρέφονται στο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης για να βελτιώσουν την επικοινωνία τους.
Το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, όπως το Midjourney, το DALL-E και το Stable Diffusion, χρησιμοποιεί τη δουλειά των καλλιτεχνών για να παράγει κάτι νέο, το οποίο στη συνέχεια θεωρείται πρωτότυπο.
Αποκαλύπτει, ακόμη, ότι στη Γαλλία, οι εκδότες Michel Lafon χρησιμοποίησαν το Midjourney για το εξώφυλλο του τελευταίου μυθιστορήματος της Veronica Roth.
Ευρωπαϊκά έργα έχουν επίσης χρησιμοποιηθεί χωρίς άδεια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως φαίνεται από τις αφίσες για τη νέα παραγωγή του μπαλέτου του Σαν Φρανσίσκο του Καρυοθραύστη.
Ενώ τα πρωτότυπα έργα προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, η «δημιουργία AI» επωφελείται από ένα νομικό κενό που οδηγεί σε οικονομικές απώλειες και ψυχολογική δυσφορία για τους καλλιτέχνες.
Η Οδηγία της 17ης Απριλίου 2019 για τα συγγενικά δικαιώματα δεν αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο εγείρει το ζήτημα της αντιγραφής, όταν τα έργα είναι εξαιρετικά παρόμοια.
Η έκθεση πρωτοβουλίας A9-0176/2020 σχετικά με τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας για την ανάπτυξη τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης καλούσε την Κομισιόν να ενεργήσει γρήγορα σε αυτό το μείζον ζήτημα για τους δημιουργούς.
Πώς σχεδιάζει, λοιπόν, η Κομισιόν να ρυθμίσει αυτή τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία βλάπτει τους καλλιτέχνες και τους κατόχους δικαιωμάτων, ρωτά ο Γάλλος ευρωβουλευτής.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr