Πέρυσι, ο Αυστραλός πρωθυπουργός Σκοτ Μόρισον ακύρωσε το συμβόλαιο με τον γαλλικό όμιλο Naval Group για τη ναυπήγηση υποβρυχίων κλασικού τύπου (με κινητήρες ντίζελ), επιλέγοντας ως εναλλακτική λύση τα πυρηνοκίνητα, στο πλαίσιο της ιστορικής συμφωνίας συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας που σύναψε η Αυστραλία με τις ΗΠΑ και τη Βρετανία (AUKUS).
Σήμερα, όταν ρωτήθηκαν από μία γερουσιαστή της αντιπολίτευσης, αξιωματούχοι του υπουργείου Άμυνας αποκάλυψαν ότι η εγκατάλειψη της σύμβασης με τη Γαλλία συνεπάγεται την καταβολή υψηλής ρήτρας. «Οι φορολογούμενοι θα πρέπει επομένως να πληρώσουν 5,5 δισεκ. δολάρια (Αυστραλίας) για υποβρύχια που δεν υπάρχουν;» ρώτησε η Πένι Γουόνγκ κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίασης στην Καμπέρα.
Το ποσό που θα προκύψει κατόπιν διαπραγμάτευσης «θα κυμαίνεται σε αυτά τα επίπεδα», απάντησε ο υφυπουργός Άμυνας Τόνι Ντάλτον. Διευκρίνισε ότι το ακριβές ποσό δεν έχει αποσαφηνιστεί επειδή οι διαπραγματεύσεις με τη Naval Group συνεχίζονται.
Μια πηγή προσκείμενη στον γαλλικό όμιλο επιβεβαίωσε ότι οι συνομιλίες συνεχίζονται και «δεν έχει ακόμη καθοριστεί κάποιο ποσό». Τα 5,5 δισεκ. δολάρια που αναφέρθηκαν στο κοινοβούλιο της Αυστραλίας «αντιστοιχούν στο σύνολο των δαπανών» που έχουν γίνει από το 2016, όχι μόνο από τη Naval Group αλλά και από τη Lockheed Martin (τον κατασκευαστή των αμυντικών συστημάτων των υποβρυχίων), καθώς επίσης και το κόστος κατασκευής ενός ναυπηγείου στο Όσμπορν, πρόσθεσε η ίδια πηγή, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ο υπουργός Οικονομικών της Αυστραλίας Σάιμον Μπέρμιγχαμ επέμεινε ότι η απόφαση ακύρωσης της σύμβασης με τη Γαλλία ήταν «αναγκαία για τις επόμενες δεκαετίες», σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση «γνώριζε ότι οι συνέπειες θα ήταν σημαντικές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr