Αντιθετως, αναλώνεται στην περιγραφή του τι προτίθεται να κάνει η Κομισιόν, στο απώτερο μέλλον, με την προώθηση του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες, που εγκρίθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 2020 και περιλαμβάνει ένα σωρό «στόχους» και «πρέπει», προκειμένου να τεθούν σε ενισχυμένο έλεγχο οι διαδικτυακές πλατφόρμες, για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των συστημικών κινδύνων που απορρέουν από τις υπηρεσίες τους.
Στην ερώτηση της, ωστόσο, η Γαλλίδα ευρωβουλευτής είχε επισημανει, συγκεκριμένα ότι:
-Στις 28 Ιανουαρίου 2021, το Συμβούλιο Εποπτείας του Facebook ακύρωσε προηγούμενες αποφάσεις για την κατάργηση περιεχομένου που, κατά την άποψη του Facebook, περιείχε ρητορική μίσους ή παραπληροφόρηση Σε μία περίπτωση, το Facebook είχε αφαιρέσει αυθαίρετα ένα μήνυμα στη Γαλλία που επικρίνει αξιωματούχους για τη μη χρήση υδροξυχλωροκίνης για τη θεραπεία ασθενών με COVID-19 (2).
-Μια άλλη υπόθεση αφορούσε δύο tweets του Mahathir Mohamad, στο οποίο ο πρώην πρωθυπουργός της Μαλαισίας δήλωσε ότι οι μουσουλμάνοι είχαν το δικαίωμα να θυμώνουν και να σκοτώνουν εκατομμύρια Γάλλους για σφαγές που διαπράχθηκαν στο παρελθόν . Η υπόθεση εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια, καθώς το διοικητικό συμβούλιο προφανώς δεν είχε πλέον πρόσβαση σε αυτήν και ως εκ τούτου δεν ήταν σε θέση να το εξετάσει
Ως εκ τούτου, το Διοικητικό Συμβούλιο δεν αποφάσισε τη διαγραφή αυτού του μηνύματος.
-Τα παραπάνω υπογραμμίζουν την επισφαλή κατάσταση κατά την οποία η ελευθερία της έκφρασης στη Γαλλία και στην Ευρώπη εξαρτάται από το Facebook ή ακόμη και από ένα ξένο εποπτικό συμβούλιο - το οποίο έχει συσταθεί και πληρώνει το ίδιο το Facebook - παρά τα εθνικά δικαστήρια.
...και ρωτούσε
-Συμφωνεί λοιπόν η Επιτροπή ότι η αυθαίρετη λογοκρισία που πραγματοποιείται από πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook είναι απαράδεκτη; Πώς θα βοηθήσει η Επιτροπή να διασφαλίσει ότι η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν προωθεί ποτέ τη λογοκρισία;
Ακολουθεί ολόκληρη, η καθόλου διαφωτιστική, απάντηση του Επιτρόπου:
Απάντηση του κ. Breton εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (17.5.2021)
Η ελευθερία της έκφρασης και η δημοκρατική συμμετοχή αποτελούν τον πυρήνα της δράσης της ΕΕ για τη διαμόρφωση του διαδικτυακού περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και της παραπληροφόρησης, μεταξύ άλλων στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την πρότασή της για νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες στις 15 Δεκεμβρίου 2020 για τη θέσπιση σαφών ευθυνών και δομών υπευθυνότητας για τους παρόχους ψηφιακών ενδιάμεσων υπηρεσιών. Στοχεύει στην παροχή ενός οριζόντιου νομικού πλαισίου, διασφαλίζοντας την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
Σύμφωνα με τους νέους προτεινόμενους κανόνες, οι πάροχοι ενδιάμεσων υπηρεσιών θα πρέπει να εφαρμόζουν τους όρους υπηρεσίας τους με επιμέλεια και διαφάνεια και οι χρήστες θα έχουν διάφορους επιπρόσθετους τρόπους για να αντιμετωπίσουν την αδικαιολόγητη εποπτεία περιεχομένου, μεταξύ άλλων μέσω μηχανισμών καταγγελιών, εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών και δικαστικών αποζημίωση.
Οι μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες θα υπόκεινται σε ενισχυμένο έλεγχο για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των συστημικών κινδύνων που απορρέουν από τις υπηρεσίες τους, όπως αρνητικές επιπτώσεις για την άσκηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων από τους αποδέκτες των υπηρεσιών τους. Τέλος, αναγνωρίζοντας ότι η δημοκρατία απαιτεί πιο αποφασιστικές δράσεις για τη διαφύλαξη του ανοιχτού δημοκρατικού διαλόγου, το Σχέδιο Δράσης της Ευρωπαϊκής Δημοκρατίας ανακοίνωσε διάφορες δράσεις για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους, την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και της ξένης παρέμβασης, την ανάπτυξη προτύπων λογοδοσίας για διαδικτυακές πλατφόρμες σε αυτό το θέμα και την προώθηση του σεβασμού στο κοινό δημόσια συζήτηση.
Nίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr