Στην ερώτηση τους οι Ιταλοί ευρωβουλευτές τόνιζαν ότι, η κρίση COVID-19 ανέδειξε τα διαρθρωτικά προβλήματα που συνεπάγεται ο συντονισμός της αντίδρασης των κρατών μελών στην κρίση υγείας και υπογράμμιζαν έντονα ότι:
- προκειμένου να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη καθώς τα σχολεία ξανανοίγουν χωρίς κατάλληλη προετοιμασία ή συντονισμό, θα ήταν καλό να υπάρξουν κοινές κατευθυντήριες γραμμές από την Κομισιόν, για το πώς τα σχολεία μπορούν να επιστρέψουν στη διδασκαλία στην τάξη, με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο, συμπεριλαμβανομένου του περίπλοκου ζητήματος των σχολικών λεωφορείων ή άλλων μέσων μετάβασης των παιδιών στο σχολείο.
Αναγνώριζαν, βέβαια, ότι η εναλλακτική λύση είναι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η οποία θα αποφέρει αναμφισβήτητα οικονομικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα, τόνιζαν όμως ότι αυτό απαιτεί συντονισμό σε επίπεδο ΕΕ, εάν πρέπει να ξεπεραστούν οι προκλήσεις που σχετίζονται με το δικαίωμα στην εκπαίδευση και τις νέες τεχνολογίες.
Στην απάντηση της η Επίτροπος Γκάμπριελ, υπενθυμίζει ότι τον Αύγουστο του 2020, η Κομισιόν ξεκίνησε μια έκτακτη πρόσκληση Erasmus + για την υποστήριξη της «ετοιμότητας ψηφιακής εκπαίδευσης», παρέχοντας 100 εκατομμύρια ευρώ για να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές προκλήσεις COVID-19 μέσω συνεργατικών έργων.
Διαβεβαιώνει δε ότι, η Κομισιόν θα συνεχίσει να παρέχει υποστήριξη σε αυτό το θέμα, στο πλαίσιο του νέου σχεδίου δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση που υπέβαλε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Το σχέδιο δράσης περιγράφει το όραμα της Επιτροπής για ψηφιακή εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, χωρίς αποκλεισμούς και προσβάσιμη. Είναι μια έκκληση για δράση για ισχυρότερη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να μάθουμε από την κρίση COVID-19 και να κάνουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα κατάλληλα για την ψηφιακή εποχή.
Ακολουθεί ολόκληρη η απάντηση της Επιτρόπου
Απάντηση της κας Gabriel εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (12.11.2020)
Υπό το πρίσμα της πανδημίας COVID-19, η Επιτροπή προωθεί τη συνεργασία και την αμοιβαία μάθηση μεταξύ των ενδιαφερομένων στην εκπαίδευση για να ενισχύσει την ανθεκτικότητα της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής κοινότητας.
Πήρε την πρωτοβουλία να φιλοξενήσει ένα δίκτυο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Απρίλιος-Ιούνιος 2020) για εκπροσώπους των υπουργείων παιδείας, για την ανταλλαγή προσεγγίσεων στις προκλήσεις που σχετίζονται με το COVID-19, συμπεριλαμβανομένου του νέου ανοίγματος σχολείων. Έγιναν επίσης ανταλλαγές σε υπουργικές διασκέψεις υψηλού επιπέδου και μέσω του στρατηγικού πλαισίου για την ευρωπαϊκή συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης («ET2020»).
Το School Education Gateway διαθέτει άρθρα και διαδικτυακά μαθήματα σχετικά με το κλείσιμο του σχολείου και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση από όλη την Ευρώπη. Δημιουργήθηκε μια διαδικτυακή ομάδα eTwinning για τους εκπαιδευτικούς να μοιράζονται εμπειρίες, τώρα με 10.000 μέλη. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εκπαιδευτικοί που ασχολούνται με το eTwinning είναι καλύτερα προετοιμασμένοι να προσαρμοστούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Τον Ιούνιο του 2020, η Επιτροπή δημοσίευσε επίσης «Μικτή μάθηση στη σχολική εκπαίδευση: κατευθυντήριες γραμμές για την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους», προκειμένου να υποστηρίξει τους ενδιαφερόμενους στη σχολική εκπαίδευση.
Τον Αύγουστο του 2020, ξεκίνησε μια έκτακτη πρόσκληση Erasmus + για την υποστήριξη της «ετοιμότητας ψηφιακής εκπαίδευσης», παρέχοντας 100 εκατομμύρια ευρώ για να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές προκλήσεις COVID-19 μέσω συνεργατικών έργων.
Η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρέχει υποστήριξη σε αυτό το θέμα στο πλαίσιο του νέου σχεδίου δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση που υπέβαλε στις 30 Σεπτεμβρίου 2020. Το σχέδιο δράσης περιγράφει το όραμα της Επιτροπής για ψηφιακή εκπαίδευση υψηλής ποιότητας, χωρίς αποκλεισμούς και προσβάσιμη. Είναι μια έκκληση για δράση για ισχυρότερη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για να μάθουμε από την κρίση COVID-19 και να κάνουμε τα εκπαιδευτικά συστήματα κατάλληλα για την ψηφιακή εποχή.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr