Η Daimler ανήγγειλε μείωση των μερισμάτων, η BMW αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις κερδοφορίας για πρώτη φορά ύστερα απο χρόνια και η Audi μειώνει την παραγωγή της και δρομολογεί την απόλυση του 10% απο το διοικητικό προσωπικό της.
Καθοριστικό ρόλο σε αυτό το εξαιρετικά σύνθετο περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί στο κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν παίξει τέσσερις παράγοντες.
Πρώτον, η πολιτική προστατευτισμού που εφαρμόζουν οι ΗΠΑ εις βάρος των εμπορικών εταίρων τους. Εάν ο Τραμπ εφαρμόσει την αύξηση των δασμών στις αμερικανικές εισαγωγές αυτοκινήτων απο το υπάρχον 2,5% στο 25% τότε οι οικονομικές επιπτώσεις στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να φθάσουν τα δισεκατομμύρια δολάρια.
Ακόμη, με δεδομένο ότι η Βρετανία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, αδιαμφισβήτητα, το Brexit θα δημιουργήσει σκιές για το μέλλον των επενδύσεων στη χώρα.
Τρίτον, η επιβράδυνση της κινεζικής ανάπτυξης έχει ήδη αφήσει μια πικρή γεύση στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες καθότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα μειώθηκαν πέρυσι κατά 2,8%.
Ο σκληρός ανταγωνισμός για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποτελεί, αναμφίβολα, τον τέταρτο παράγοντα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μείνει πίσω στην ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο της Mercedes δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει νωρίτερα απο τα τέλη του 2021 ενώ το ηλεκτροκίνητο i4 sedan της BMW δεν θα μπει στην παραγωγή πριν το 2021.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr