Η Κύπρος εκπροσωπήθηκε από την υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου, Νατάσα Πηλείδου και η Μάλτα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Δρ. Ίαν Μποργκ, ο οποίος φιλοξένησε τη συνάντηση και το ναυτιλιακό συνέδριο.
Οι τρεις υπουργοί είχαν την ευκαιρία, στο πλαίσιο του δομημένου διαλόγου των τριών μεγαλύτερων ναυτιλιακών χωρών της Ε.Ε, να ανταλλάξουν απόψεις επί επίκαιρων θεμάτων και να επιβεβαιώσουν τη σημασία περαιτέρω διεύρυνσης της συνεργασίας τους στον τομέα των ναυτιλιακών μεταφορών και των θαλασσίων πολιτικών, τόσο στο πλαίσιο της ΕΕ όσο και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ.
Αναγνώρισαν την καθοριστική συνεισφορά της ναυτιλίας στη διεξαγωγή του παγκόσμιου και ευρωπαϊκού εμπορίου, με τον πλέον περιβαλλοντικά φιλικό τρόπο, αναγνωρίζοντας από κοινού την αναγκαιότητα υλοποίησης της αρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, μέσω ενός ρεαλιστικού προγράμματος εργασιών για την υιοθέτηση και εφαρμογή μέτρων μείωσης των εκπομπών, αξιολογώντας την ιδιαίτερη σημασία της πρότασης της ναυτιλιακής βιομηχανίας για ενίσχυση του σχεδίου ενεργειακής αποδοτικότητας των πλοίων (SEEMP).
Παράλληλα, ενόψει του επικείμενης επιβολής, από την 1η Ιανουαρίου του 2020, ανώτατου ορίου περιεκτικότητας των καυσίμων σε θείο σε επίπεδο 0,50% διεθνώς, οι υπουργοί συμφώνησαν ότι οι ναυτιλιακές διοικήσεις των τριών χωρών θα συνεργαστούν στενά με στόχο τη βέλτιστη αντιμετώπιση ζητημάτων που άπτονται της εφαρμογής του μέτρου και κυρίως τη διασφάλιση διαθεσιμότητας και επάρκειας συμμορφούμενων καυσίμων, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τα ζητήματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία και σχετίζονται με την ασφαλή χρήση των νέων καυσίμων από τα πλοία.
Ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, συμμετείχε την ίδια μέρα σε στρογγυλή τράπεζα του ναυτιλιακού συνεδρίου.
Στην τοποθέτησή του, ο υπουργός τοποθετήθηκε επί των προτεραιοτήτων της χώρας μας σε συνάρτηση με τις ναυτιλιακές προτεραιότητες της ΕΕ, αναδεικνύοντας την αναγκαιότητα διαφύλαξης της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και υπογραμμίζοντας τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην εθνική και την ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο.
Τέλος, κατέδειξε τον ρυθμιστικό ρόλο του ΙΜΟ στις προκλήσεις εφαρμογής της νομοθεσίας, που αφορούν μεταξύ άλλων τη βιώσιμη ανάπτυξη των θαλασσίων μεταφορών και την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας, ενώ παράλληλα επεσήμανε τις προτεραιότητες που σχετίζονται με την δια θαλάσσης μετανάστευση, την αναγκαιότητα ενίσχυσης των ευρωπαϊκών πολιτικών για τα νησιά, αλλά και το Brexit.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr