Τόσον, όμως, ο Επίτροπος όσον και ο εκπρόσωπος της Ευρωβουλής, όφειλαν να γνωρίζουν ότι, μόλις στις 16 Μαίου 2017, η Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ενέκρινε Ψήφισμα, με το οποίο κατηγορούσε ευθέως την Κομισιόν ότι:
*Δεν έχει ολοκληρώσει και δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη την αξιολόγηση της ευρωπαϊκής δράσης στον τομέα καταπολέμησης της απάτης και της διαφθοράς στην Ε.Ε., ενώ είχε υποσχεθεί ότι αυτό θα συνέβαινε τον Ιανουάριο του… 2017.
*Επιδεικνύει μία ανεξήγητη ολιγωρία στη δημοσίευση των «Μέτρων για τη βελτίωση της συνεργασίας μεταξύ των φορολογικών διοικήσεων, καθώς και με τις τελωνειακές αρχές και τα όργανα επιβολής του νόμου, και για την ενίσχυση της ικανότητας των φορολογικών διοικήσεων» που επρόκειτο να ανακοινωθούν το 2016 και τώρα πήραν «παράταση» για το… 2018.
*Δεν θεωρεί ότι υφίσταται ανάγκη να δημοσιεύσει την έκθεση της Ε.Ε. κατά της διαφθοράς, γεγονός που επηρέασε αρνητικά την αξιολόγηση της κλίμακας της διαφθοράς για το 2015 και ότι η εν λόγω απόφαση ελήφθη χωρίς να προηγηθούν συζητήσεις με το Κοινοβούλιο. Η ακύρωση αυτή, της τελευταίας στιγμής, υπογραμμίζεται στο ψήφισμα, στέλνει λανθασμένο μήνυμα όχι μόνο στα κράτη-μέλη, αλλά και στους πολίτες.
*Παρόλο που η Ε.Ε. κατέστη εγκεκριμένο μέλος της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά της Διαφθοράς (UNCAC), στις 12 Νοεμβρίου 2008, δεν έχει ακόμη συμμετάσχει στον μηχανισμό αναθεώρησης που προβλέπεται στο πλαίσιο της Σύμβασης, ούτε έχει προχωρήσει στο πρώτο μέτρο ολοκλήρωσης της αυτοαξιολόγησης του τρόπου εφαρμογής των υποχρεώσεών της σύμφωνα με τη Σύμβαση.
Στο ίδιο Ψήφισμα αποκαλύπτονταν ότι, η απάτη και η διαφθορά στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης «καλά κρατεί», προσπορίζοντας τεράστια έσοδα στο οργανωμένο έγκλημα και στους «επιτήδειους» των κρατών-μελών, σε βάρος των συμφερόντων τόσο της Ε.Ε. όσο και των Ευρωπαίων πολιτών, που στενάζουν από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης.
Τα στοιχεία, που προφανώς δεν διανοήθηκαν να «μελετήσουν», ο αρμόδιος Κομισάριος και ο τακτικός συνομιλητής του, δια της μεθόδου των ερωτοαπαντήσεων, αντιπρόεδρος της Ευρωβουλής , είναι άκρως αποκαλυπτικά:
*Το υφιστάμενο σύστημα ΦΠΑ, ειδικότερα όπως εφαρμόζεται στις διασυνοριακές συναλλαγές, είναι ευάλωτο στην απάτη και στις στρατηγικές φοροαποφυγής, όπου η ενδοκοινοτική απάτη του αφανούς εμπορίου (ΕΑΑΕ), κοινώς αποκαλούμενη απάτη τύπου «καρουζέλ», ευθυνόταν για απώλειες εσόδων ΦΠΑ της τάξεως των 50 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2014!
*Το έλλειμμα από την είσπραξη ΦΠΑ ανήλθε κατά προσέγγιση σε 159,5 δις ευρώ το 2014 και κυμαίνεται σε ποσοστό κάτω του 50 % έως άνω του 40 % ανάλογα με την εξεταζόμενη χώρα.
* Η διαφθορά πλήττει όλα τα κράτη-μέλη, ιδίως με τη μορφή του οργανωμένου εγκλήματος, και όχι μόνο επιβαρύνει την οικονομία της Ε.Ε., αλλά υπονομεύει και τη δημοκρατία και το κράτος δικαίου σε ολόκληρη την Ευρώπη, χωρίς ακόμη να είναι γνωστά τα ακριβή στοιχεία, καθώς η Κομισιόν έχει αποφασίσει να μη δημοσιεύει δεδομένα στο πλαίσιο της έκθεσης σχετικά με την πολιτική της Ε.Ε. για την καταπολέμηση της διαφθοράς.
*Τα πλαστά ή παραποιημένα έγγραφα και δηλώσεις αποτελούσαν τα πιο συχνά είδη απάτης αντιστοιχώντας στο 34 % του συνόλου, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό παρατυπιών που κοινοποιήθηκαν ως δόλιες (52 %) εντοπίστηκε στον γεωργικό τομέα και το υψηλότερο ποσοστό ανίχνευσης επί του συνόλου των δόλιων παρατυπιών (75 %) προερχόταν από τα συστήματα διοικητικού ελέγχου που προβλέπονται στους τομεακούς κανονισμούς.
*Οι Κανονισμοί που θέσπισε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και της συνοχής των πληροφοριών σχετικά με τις παρατυπίες και τις περιπτώσεις απάτης που κοινοποιούνται από τα κράτη-μέλη, δεν ορίζουν χρονοδιαγράμματα εντός των οποίων οι χώρες θα υποχρεούνται να κοινοποιούν τυχόν παρατυπίες.
*Η Κομισιόν αδιαφορεί για το γεγονός ότι δεν έχουν θεσπίσει όλα τα κράτη-μέλη της ΕΡ εθνικές στρατηγικές για την καταπολέμηση της απάτης.
*Το 75 % του συνόλου των υποθέσεων που δηλώθηκαν ως δόλιες αφορά σε εμπορεύματα όπως ο καπνός, τα ηλεκτρικά μηχανήματα, τα υποδήματα, τα προϊόντα κλωστοϋφαντουργίας, ο σίδηρος και ο χάλυβας. Η Κίνα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Λευκορωσία, η Ρωσία και η Ουκρανία αναφέρονται συχνότερα ως χώρες προέλευσης των εν λόγω εμπορευμάτων.
Είναι, λοιπόν, απορίας άξιον, το τι ακριβώς μήνυμα ήθελαν να μεταφέρουν στο ευρωπαϊκό πόπολο, οι δύο συνομιλούντες, από την στιγμή που δεν αναφέρθηκαν σε ήδη γνωστά στοιχεία και έπαψαν, όπως θα όφειλαν, να αλληλοκατηγορούνται.
Νίκος Ρούσσης- Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr