Το σφάλμα αυτό φαίνεται ότι προκλήθηκε από την ακούσια μετατόπιση ενός αντικειμένου μέσα στο πιλοτήριο, όπως ο κατάλογος με τους ελέγχους (που πρέπει να πραγματοποιούνται πριν από την απογείωση), το οποίο πίεσε έναν από τους αντισταθμιστές αεροδυναμικής, προστίθεται στο πόρισμα που δημοσιοποιήθηκε στον ιστότοπο του γαλλικού υπουργείου Άμυνας.
Σύμφωνα με το πόρισμα της διεθνούς ερευνητικής ομάδας, στην οποία συμμετείχαν η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία και οι ΗΠΑ, υπό την προεδρία της Ελλάδας, «το αεροσκάφος δεν είχε τη σωστή αντιστάθμιση για την απογείωση (...) ο αντισταθμιστής τέθηκε κατά λάθος στη μέγιστη αντιστάθμιση προς τα δεξιά (12 μοίρες προς τα δεξιά), κάτι που επηρέασε σημαντικά την αεροδυναμική του αεροσκάφους».
Αυτά τα καταδιωκτικά αεροπλάνα είναι εφοδιασμένα με αντισταθμιστές κλίσης ώστε να μειώνεται η πίεση που πρέπει να ασκεί ο πιλότος στους μοχλούς.
Συνεπώς το αεροσκάφος τροχιοδρόμησε και απογειώθηκε με τον αντισταθμιστή να βρίσκεται στη θέση της μέγιστης αντιστάθμισης προς τα δεξιά, συνεχίζουν οι ερευνητές. Το ρύγχος του F-16 πήρε τότε κλίση προς τα δεξιά, προκαλώντας βουτιά με το δεξί φτερό έως ότου το αεροπλάνο προσέκρουσε στο έδαφος.
Οι παράμετροι του αντισταθμιστή φαίνεται πως απορρυθμίσθηκαν κατά λάθος από κάποιο κινητό αντικείμενο, όπως ένας κατάλογος ελέγχων που δεν είχε τακτοποιηθεί όπως έπρεπε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr