Ο Γιώργος Κουμουτσάκος, ευρωβουλευτής της ΝΔ, συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις ως εισηγητής για το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Είναι ένα γεγονός πολύ θετικό διότι μετά από έντονη και μακρόχρονη διαπραγμάτευση επετεύχθη μια ισορροπημένη συμφωνία που αντικατοπτρίζει τις βασικές προτεραιότητες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, λαμβάνοντας υπόψη τις ευαισθησίες όλων των πλευρών χωρίς να αφίσταται των προνοιών της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (Maritime Labour Convention-MLC).
Πιο συγκεκριμένα, η σημερνή συμφωνία, όπως άλλωστε και η ΔΣ MLC, έχει ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση της προάσπισης των δικαιωμάτων των ναυτικών καθώς επίσης εξασφαλίζει ισότιμους όρους ανταγωνισμού υπέρ των χωρών και των πλοιοκτητών που πρέπει να προσφέρουν αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και διαβίωσης στους ναυτικούς και να τους προστατεύουν από τον ανταγωνισμό πλοίων με περιορισμένο επίπεδο ασφαλείας. Η επιτευχθείσα συμφωνία αναμένεται να υιοθετηθεί τους αμέσως προσεχείς μήνες από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Πολύ σημαντικό για την ασφάλεια της θάλασσας είναι ο έλεγχος των πλοίων από τον κρατικό λιμένα (Port State Control) προκειμένου να εξακριβώνεται ότι η κατάρτιση του πλοιάρχου και των αξιωματικών όταν βρίσκονται στο σκάφος, καθώς και η κατάσταση του πλοίου και του εξοπλισμού του, ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των διεθνών συμβάσεων. Επιπλέον, εξακριβώνεται ότι το σκάφος είναι στελεχωμένο και λειτουργεί σύμφωνα με την ισχύουσα διεθνή νομοθεσία ώστε να μην πλέουν τα πλοία κάτω από δύσκολες συνθήκες, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτικών και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (MLC) εγκρίθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας στις 23 Φεβρουαρίου 2006 και καλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις ναυτικής εργασίας επί του πλοίου (τίτλος Ι της σύμβασης), τις συνθήκες απασχόλησης (τίτλος ΙΙ), την ενδιαίτηση, τις δυνατότητες ψυχαγωγίας, τη σίτιση και την τροφοδοσία (τίτλος ΙΙΙ), την προστασία της υγείας, την υγειονομική περίθαλψη, την πρόνοια και την κοινωνική ασφάλιση και προστασία (τίτλος IV) και τη συμμόρφωση και εφαρμογή (τίτλος V). Επομένως, πρόκειται να αντικαταστήσει τις 37 υπάρχουσες συμβάσεις της ΔΟΕ και τις σχετικές συστάσεις που έχουν θεσπιστεί από το 1920 και οι οποίες αποτελούν τον πρώτο συνεκτικό ναυτικό εργατικό κώδικα για περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια ναυτικούς παγκοσμίως. Η 30ή κύρωση της MLC πραγματοποιήθηκε την 20ή Αυγούστου 2012, καθιστώντας δυνατή την έναρξη ισχύος της σύμβασης έναν χρόνο αργότερα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr