Συγκεκριμένα, τα συμβόλαια του αργού για παράδοση τον Απρίλιο ενισχύθηκαν κατά 4,70 δολάρια ή 11% στα 47,03 δολάρια το βαρέλι, «ψαλιδίζοντας» τις απώλειες από την αρχή του έτους στο 3,1%. Το πετρέλαιο τύπου brent ενισχύθηκε κατά 6,5% στα 44,61 δολάρια.
Σημειώνεται ότι όλες οι χώρες μέλη του ΟΠΕΚ έχουν ήδη προχωρήσει σε μειώσεις στην παραγωγή πετρελαίου, εκτός από το Ιράκ. Οι υπόλοιπες χώρες έχουν μειώσει την παραγωγή τους στα 25,39 εκατ. βαρέλια ημερησίως, από 29,22 εκατ. βαρέλια ημερησίως πριν από την 1η Ιανουαρίου.
Δυσάρεστα και ευχάριστα τα νέα από την Κίνα όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια. Κατ΄ αρχήν οι εισαγωγές της αργού πετρελαίου τον Φεβρουάριο μειώθηκαν κατά 15% στους 11,73 εκ. τόνους ή περί τα 3,06 εκ. βαρέλια ημερησίως. Στο δίμηνο οι εισαγωγές υποχώρησαν κατά 13% στους 24,55 εκ. τόνους.
Τα καλά ωστόσο νέα είναι οι εισαγωγές καυσίμων αυξήθηκαν κατά 25% σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο και κατά 50% σε σχέση με τον Ιανουάριο, γεγονός που δείχνει πως κάτι αρχίζει να κινείται. Αυτό όμως μένει να αποδειχτεί στη συνέχεια. Ας μην ξεχνάμε πως πολύ πρόσφατα τα μεγάλα διυλιστήρια της χώρας ζήτησαν άδειες εξαγωγών καθώς έχουν αδιάθετα αποθέματα
Ωστόσο για την Κίνα, η οποία διαθέτει αποθεματικά για 35 ημέρες το πρόβλημα είναι αλλού. Είναι στην ανεπάρκεια αποθηκευτικών χώρων, γεγονός που επισημαίνουν πολλοί αξιωματούχοι τοπικών πετρελαϊκών εταιρειών οι οποίοι ζητούν ως και την ναύλωση VLCC γι αυτό στο σκοπό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr