H απάντηση ίσως είναι λιγότερο απλή, αλλά όχι ακατόρθωτη. Σε μελέτη που παρουσιάζεται σε αμερικανικό site αναφέρονται μερικά πολύ χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιριών καθώς και τα «μαθήματα» που μπορούμε να πάρουμε από αυτές, σχετικά με το παραπάνω ερώτημα.
1. Berkshire Hathaway
Συνολική απόδοση, 1964-2007: 400,863%
Μάθημα: Υπερ-επιτυχημένο management
Χωρίς τους Warren Buffett και Charlie Munger η Berkshire πιθανώς δε θα υπήρχε τώρα και το δίδυμο αυτό, έχει γίνει μύθος στους επενδυτές.
2. Altria
Απόδοση, 1970-παρόν (με μερίσματα): 103,800%
Μάθημα: Δημοφιλής στους καταναλωτές
Ανεξαρτήτως του πώς διατίθεται κανείς προς τις καπνοβιομηχανίες, είναι ευρέως αποδεκτό, λένε οι αναλυτές, ότι η Altria χρωστά την επιτυχία της στα δημοφιλή, έως και εθιστικά προϊόντα της.
3. IBM
Απόδοση, 1962-παρόν (με μερίσματα): 2,832%
Μάθημα: Ευκινησία
Το παράδειγμα της ΙΒΜ, με την πληθώρα προϊόντων και υπηρεσιών, διδάσκει ότι το να διαβάζεις γρήγορα την αγορά και να αντιδράς ανάλογα είναι από τα μεγαλύτερα προσόντα μιας εταιρίας. Παράδειγμα που σύμφωνα με τους αναλυτές ακολουθεί επιτυχώς και η Apple.
4. Microsoft
Απόδοση από το 1986: 26,463%
Μάθημα: Αυξομειώσεις
Οι επενδυτές, επισημαίνουν οι ειδικοί, θέλουν επιχειρήσεις που μπορούν να προσελκύσουν πελάτες χωρίς να χρειαστεί να αλλάξουν σημαντικά τη μορφή τους. Η Microsoft είναι το τέλειο παράδειγμα.
Ο συνδυασμός των «χαρισμάτων» των τεσσάρων αυτών παραδειγμάτων θα οδηγήσει τους επενδυτές σε πολύ καλά αποτελέσματα, όπως καταλήγουν οι αναλυτές. Δεν είναι απλή σύμπτωση ότι οι καλύτερες επενδύσεις παγκοσμίως εμπίπτουν στις κατηγορίες αυτές. Ούτε είναι σύμπτωση, συμπληρώνουν, ότι οι μεγαλύτεροι επενδυτές ψάχνουν συνεχώς γι αυτούς τους συνδυασμούς, ειδικά σε καιρούς όπως οι τωρινοί.
Περσεφόνη Καρβούνη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr