Χρησιμοποιώντας δορυφορικά δεδομένα για να μετρήσουν την κίνηση στους ωκεανούς, η Ένωση εκτίμησε ότι ο αριθμός των πλοίων στις θάλασσες αυξανόταν κάθε χρόνο από το 1992 μέχρι το 2012, σκαρφαλώνοντας κατά 60% μέσα σε αυτή τη δεκαετία. Σύμφωνα με τη μελέτη, η άνοδος έφτασε το 10% το 2011, ενώ η απόλυτη ανάπτυξη τα τελευταία 20 χρόνια ήταν τετραπλάσια.
Η ανάπτυξη αυτή στην κυκλοφορία των πλοίων πραγματοποιήθηκε σε όλους τους ωκεανούς αυτά τα 20 χρόνια, εκτός από τη θάλασσα στα ανοιχτά της Σομαλίας, όπου η εμπορική ναυσιπλοϊα έχει ουσιαστικά σταματήσει από το 2006, εξαιτίας της αχαλίνωτης πειρατείας στην περιοχή.
Ωστόσο, ο γειτονικός Ινδικός Ωκεανός είναι η πιο πολυσύχναστη περιοχή για τη ναυτιλία, ενώ εκεί η κίνηση αυξήθηκε περισσότερο από 300% κατά το διάστημα που εξετάζει η μελέτη.
«Μου φαίνεται πολύ ανησυχητικό το γεγονός ότι η κίνηση των πλοίων έχει αυξηθεί τόσο πολύ, ακόμα και σε τόσο απομακρυσμένες περιοχές του πλανήτη, ειδικά από τη στιγμή που ξέρουμε ότι τα πλοία είναι η βασικότερη πηγή μόλυνσης του ωκεανού», σχολιάζει ο συγγραφέας της μελέτης, Jean Tournadre.
Ο Tournadre αναφέρει ότι τα πλοία που κινούνται με συμβατικά καύσιμα όχι μόνο αφήνουν τις εξατμίσεις τους στον θαλασσινό αέρα, αλλά επίσης απελευθερώνουν πετρέλαιο, καύσιμα και απορρίματα στη θάλασσα. Παράλληλα, ο ήχος των σύγχρονων πλοίων και άλλων εμπορικών σκαφών θεωρείται ότι βλάπτει πολλά είδη θηλαστικών της θάλασσας.
Η αύξηση της ναυσιπλοϊας ταιριάζει απόλυτα στην άνοδο του παγκόσμιου εμπορίου τα τελευταία 30 χρόνια και αυτό έχει οδηγήσει σε μια παράλληλη αύξηση των εμπορικών στόλων, σύμφωνα με τη μελέτη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr