Η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών blue chip έχουν απομακρυνθεί από τα κρυπτονομίσματα, καθώς η αστάθεια του Βitcoin και άλλων tokens τα καθιστά μη πρακτικά για το εμπόριο. Η ανομοιογενής ρύθμιση και η υψηλή χρήση ενέργειας απέτρεψαν επίσης τη διάδοση της κρυπτογράφησης ως μέσου πληρωμής.
Στις εταιρείες αυτές περιλαμβάνεται η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, η οποία το 2021 άρχισε να δέχεται πληρωμές σε Βitcoin, προτού ο Διευθύνων Σύμβουλος Έλον Μασκ το σταματήσει λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών.
Ο Chief Marketing and Commercial Officer της Ferrari, Ενρίκο Γκαλιέρα, είπε στο Reuters ότι τα κρυπτονομίσματα έχουν καταβάλει προσπάθειες να μειώσουν το αποτύπωμά τους σε άνθρακα μέσω της εισαγωγής νέου λογισμικού και μιας μεγαλύτερης χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
«Ο στόχος μας να επιτύχουμε την ουδετερότητα των εκπομπών άνθρακα έως το 2030 σε ολόκληρη την αλυσίδα μας επιβεβαιώνεται απολύτως», είπε σε συνέντευξή του.
Αίτημα των πελατών
Η Ferrari είπε ότι η απόφαση ήρθε ως απάντηση σε αιτήματα της αγοράς και των αντιπροσώπων, καθώς πολλοί από τους πελάτες της έχουν επενδύσει σε κρυπτογράφηση.
«Μερικοί είναι νέοι επενδυτές που έχουν χτίσει την περιουσία τους γύρω από κρυπτονομίσματα», είπε. «Κάποιοι άλλοι είναι πιο παραδοσιακοί επενδυτές, που θέλουν να διαφοροποιήσουν τα χαρτοφυλάκιά τους», συμπλήρωσε.
Η Ferrari απέστειλε περισσότερα από 1.800 αυτοκίνητα στην αμερικανική ήπειρο, η οποία περιλαμβάνει τις ΗΠΑ, το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Ο Γκαλιέρα δεν είπε πόσα αυτοκίνητα Ferrari αναμένεται να πουλήσουν μέσω κρυπτονομισμάτων.
«Αυτό θα μας βοηθήσει να συνδεθούμε με ανθρώπους που δεν είναι απαραίτητα πελάτες μας, αλλά μπορεί να αγοράσουν μια Ferrari», είπε.
Η ιταλική εταιρεία, η οποία πούλησε 13.200 αυτοκίνητα το 2022, με τιμές που ξεκινούν από πάνω από 200.000 ευρώ και φτάνουν τα 2 εκατομμύρια ευρώ, σχεδιάζει να επεκτείνει το πρόγραμμά της για αγορά αυτοκινήτων με κρυπτονομίσματα στην Ευρώπη έως το πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους και στη συνέχεια σε άλλες περιοχές όπου τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία είναι νομικά αποδεκτά.
Η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική (EMEA) είναι οι μεγαλύτερες αγορές της Ferrari, αντιπροσωπεύοντας το 46% των συνολικών αποστολών αυτοκινήτων της το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
«Το ενδιαφέρον είναι το ίδιο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, δεν βλέπουμε τεράστιες διαφορές», είπε ο Γκαλιέρα.
Οι χώρες όπου τα κρυπτονομίσματα υπόκεινται σε σημαντικούς περιορισμούς περιλαμβάνουν και την Κίνα.
Προστασία από τις διακυμάνσεις των τιμών
Η Ferrari έχει στραφεί σε έναν από τους μεγαλύτερους επεξεργαστές πληρωμών κρυπτονομισμάτων, το BitPay, για την αρχική φάση στις ΗΠΑ και θα επιτρέψει συναλλαγές σε Βitcoin, Εthereum και USDC.
«Οι τιμές δεν θα αλλάξουν, ούτε θα υπάρξουν χρεώσεις, ούτε προσαυξήσεις εάν πληρώσετε μέσω κρυπτονομισμάτων», διαβεβαίωσε ο Γκαλιέρα.
Το Bitpay θα μετατρέψει αμέσως τις πληρωμές με κρυπτονομίσματα σε παραδοσιακό νόμισμα για λογαριασμό των αντιπροσώπων της Ferrari, ώστε να προστατεύονται από τις διακυμάνσεις των τιμών.
«Αυτός ήταν ένας από τους κύριους στόχους μας: να αποφύγουμε, τόσο οι αντιπρόσωποί μας μας όσο και εμείς, να χειριστούμε απευθείας τα κρυπτονομίσματα και να προστατευτούμε από τις μεγάλες διακυμάνσεις τους», είπε.
Ως ο επεξεργαστής πληρωμών, η BitPay θα διασφαλίσει ότι τα εικονικά νομίσματα προέρχονται από νόμιμες πηγές και δεν προέρχονται από εγκληματική δραστηριότητα ή για ξέπλυμα εγκληματικών διαδικασιών ή φοροδιαφυγή.
Ο επικεφαλής μάρκετινγκ και εμπορίου της Ferrari δήλωσε ότι η πλειοψηφία των αντιπροσώπων της στις ΗΠΑ έχουν ήδη εγγραφεί ή πρόκειται να συμφωνήσουν στο πρόγραμμα.
«Είμαι βέβαιος ότι και άλλοι θα συμμετάσχουν σύντομα», τόνισε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr