Σε γενικές γραμμές, και με τις μέχρι τώρα δημοσιεύσεις, παρατηρείται αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας κατά 40%-50%, άνοδος καθαρής κερδοφορίας που ξεπερνά το 300%, ιδίως αν λάβουμε βέβαια υπόψη μας τα μεγέθη των διυλιστηρίων που κατέγραψαν μεγάλα κέρδη λόγω της διεθνούς συγκυρίας, ενώ χωρίς τα αποτελέσματα των δύο πετρελαϊκών ομίλων θα είχαμε EBITDA στο +8%.
Όπως σημειώνουν αναλυτές, το 2015 ήταν μια καλή χρονιά σε επίπεδο παραγωγής ελεύθερων ταμειακών ροών, αν και πέρυσι είχαμε την επιβολή των περιορισμών στις κινήσεις κεφαλαίων. Ίσως αυτό να οφείλεται στην πολλή συντηρητική πολιτική επενδύσεων και στην πιο σφιχτή διαχείριση κεφαλαίου κίνησης.
Σε γενικές γραμμές, σημαντικό μέρος της βελτίωσης οφείλεται στη διεύρυνση του διεθνούς περιθωρίου διύλισης (ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ, ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ), με την υποχώρηση των τιμών πετρελαίου να ωφελεί τις οικονομικές επιδόσεις ομίλων (π.χ. Aegean Airlines, ακτοπλοϊκές).
Καλή ήταν η εικόνα σε θυγατρικές της Viohalco (Σωληνουργεία Κορίνθου, Ελληνικά Καλώδια), σε επιχειρήσεις του τουρισμού (π.χ. Ιονική Ξενοδοχειακή), σε εμπορικές (εξάμηνο JUMBO, Sarantis, βελτίωση σε Fourlis), σε κάποιες βιομηχανικές (π.χ. ΤΙΤΑΝ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή), σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο των οχημάτων (π.χ. Πετρόπουλος, Μοτοδυναμική), σε GRIVALIA-Alpha Αστικά Ακίνητα κ.λπ.
Από κει και πέρα βέβαια, κι ενώ αναμένεται η δημοσίευση του συνόλου των εισηγμένων έως το τέλος Μαρτίου, ρόλο έχουν παίξει και παράμετροι όπως οι κεφαλαιοποιήσεις μέρους των χρεών από τις τράπεζες, οι επιπτώσεις από τα capital controls, οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική, η συναλλαγματική ισοτιμία του ευρώ έναντι του δολαρίου, τα προγράμματα αναδιάρθρωσης στα οποία προχώρησαν κάποιοι όμιλοι, η μείωση του ανταγωνισμού λόγω προβλημάτων σε επιχειρήσεις, η πτώση της ζήτησης για κάποιους κλάδους, ο υψηλός δανεισμός κ.λπ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr