Με το όγδοο επεισόδιο του DWP 2025, η Ducati παρουσίασε στην Intermot, την κορυφαία έκθεση μοτοσυκλετών της Κολωνίας, τη νέα Multistrada V2, το μεσαίο crossover σχεδιασμένο για τους λάτρεις του δικύλινδρου κινητήρα, ο οποίος το 2025 βελτιώνεται σημαντικά όσον αφορά την ελαφρότητα, τον ακριβή χειρισμό και την ευκολία οδήγησης. Η νέα Multistrada V2 διατηρεί τον μπροστινό τροχό 19 ιντσών για να παραμείνει ασφαλής και διασκεδαστική ακόμα και στην πιο τραχιά άσφαλτο, ωστόσο έχει επανασχεδιαστεί πλήρως γύρω από τον νέο δικύλινδρο κινητήρα V2, καθιστώντας την ακόμα πιο προσιτή και ταυτόχρονα διασκεδαστική στην οδήγηση.
Χάρη σε ένα project εμπνευσμένο από την αναζήτηση της μέγιστης δυνατής ελάφρυνσης και επικεντρωμένο στο μονοκόκ πλαίσιο και τον νέο κινητήρα V2 της Ducati, η νέα Multistrada V2 ζυγίζει 18 κιλά λιγότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Τα 199 κιλά πλήρης υγρών χωρίς καύσιμο αντιπροσωπεύουν τη χαμηλότερη τιμή στην κατηγορία, ευνοώντας το χειρισμό και τους ελιγμούς από στάση και σε χαμηλή ταχύτητα, ακόμη και όταν είναι πλήρως φορτωμένη. Η ελαφρότητά του, σε συνδυασμό με την ευρεία και γεμάτη απόδοση του δικύλινδρου κινητήρα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, το ηλεκτρονικό πακέτο αναφοράς και το προσεκτικά εξελιγμένο εργονομικά και αεροδυναμικά πακέτο, σημαίνει ότι η οδηγική απόλαυση, η κατανάλωση καυσίμου, οι επιδόσεις και ο χειρισμός της νέας Multistrada V2 μετατρέπουν κάθε διαδρομή σε ένα αξέχαστο ταξίδι.
Design
Η σχεδίαση του νέου V2 αντλεί έμπνευση από τις στυλιστικές ιδέες που έχουν γράψει ιστορία στην οικογένεια Multistrada: Οριζόντια ισορροπημένοι όγκοι, με ελαφριά και κοντή ουρά και μια μπροστινή περιοχή που χαρακτηρίζεται από σπορ γραμμές, που τονίζονται από τα πλαϊνά πάνελ που φορτώνουν το μπροστινό μέρος. Οι επιφάνειες των ώμων, οι εμπρόσθιες μάζες και το «ράμφος» – ιστορικά διακριτικά χαρακτηριστικά της Multistrada – έχουν γίνει ακόμη πιο αρμονικά.
Όπως όλες οι Ducati, η νέα Multistrada V2 συνδυάζει το design με τη λειτουργικότητα. Το Centro Stile Ducati καθόρισε τις γραμμές του σε στενή συνεργασία με τεχνικούς από το R&D, για να ενσωματώσει αεροδυναμικές λύσεις στον σχεδιασμό που μελετήθηκε για τη βελτίωση της θερμικής άνεσης και της προστασίας από τα στοιχεία της φύσης.
Ο ανεμοθώρακας, εξαιρετικά προστατευτικός και με ρυθμιζόμενο ύψος, καθορίστηκε μέσω προσεκτικής αεροδυναμικής έρευνας που περιελάμβανε επίσης τα πλαϊνά φτερά, τέλεια ενσωματωμένα στο μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας.
Για θερμική άνεση, όπως και στην Multistrada V4, έχουν εισαχθεί πλευρικοί μεταφορείς αέρα, ενσωματωμένοι στο σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας που βοηθούν στην κατεύθυνση του καθαρού αέρα στα πόδια του αναβάτη.
Οι νέοι προβολείς και το DRL εμπνευσμένα από την τελευταία γενιά Panigale και Multistrada V4 συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας συμπαγούς και επιθετικής μπροστινής όψης, άμεσα αναγνωρίσιμης. Το μικρότερο "ράμφος" είναι καλά ενσωματωμένο στο φέιρινγκ και δημιουργεί μια πιο αρμονική εικόνα. Τα φλας, λεπτά και εναρμονισμένα στο σχεδιασμό των πλευρικών πάνελ, έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και επανατοποθετηθεί για να προσφέρουν βέλτιστη ορατότητα και να δημιουργήσουν ένα κενό μεταξύ αυτών και του φέρινγκ που επιτρέπει τη διέλευση καθαρού αέρα προς τον αναβάτη.
Η ουρά είναι πολύ λεπτή και ελαφριά, χάρη σε μια μικρότερη πίσω χειρολαβή, πλήρως επανασχεδιασμένη για να εγγυάται λειτουργικότητα και εργονομία.
Εργονομία και άνεση
Η εργονομία της Multistrada V2 έχει αναθεωρηθεί πλήρως με μεγάλη προσοχή στην άνεση. Οι σέλες αναβάτη και συνεπιβάτη έχουν επανασχεδιαστεί και η ευρυχωρία των αναβατών έχει βελτιωθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο όσον αφορά το χώρο για τα πόδια και το σώμα, κάνοντας πιο άνετη την οδήγηση με πλαϊνές βαλίτσες και top case.
Για να μπορεί ο αναβάτης να φθάνει τα πόδια του στο έδαφος με ασφάλεια, η νέα Multistrada V2 είναι εξοπλισμένη με σέλα που μπορεί να ρυθμιστεί σε δύο θέσεις, με ύψος 850 και 830 mm. Επιπλέον, ο κατάλογος Ducati Performance προσφέρει ως αξεσουάρ μία ψηλή σέλα στα 870 mm και μία χαμηλή στα 810. Στην έκδοση S, χάρη στο ημιενεργό DSS (Ducati Skyhook Suspension) και το σύστημα ελάχιστης προφόρτισης, είναι δυνατή η μείωση του ύψους της σέλας στα 790 mm.
Νέος κινητήρας Ducati V2
Η νέα Multistrada V2 είναι εξοπλισμένη με τον νέο κινητήρα V2 της Ducati, έναν V-twin 90°, 890 cc, με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής IVT. Αυτός ο νέος κινητήρας, εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς – βάρους μόλις 54,9 κιλών – συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του βάρους της μοτοσυκλέτας. Σε αυτή τη διαμόρφωση αποδίδει 115 ίππους στις 10.750 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 8.250 σ.α.λ.
Χάρη στον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ο κινητήρας V2 βελτιστοποιεί την απόδοση, την διαχείριση ισχύος και την κατανάλωση. Η ισχύς στις υψηλές στροφές συνδυάζεται με μια σταθερή παροχή ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές: περισσότερο από το 70% της μέγιστης ροπής είναι ήδη διαθέσιμο στις 3.500 σ.α.λ. και μεταξύ 3.500 και 11.000 σ.α.λ. η τιμή δεν πέφτει ποτέ κάτω από το 75%.
Έτσι συνδυάζει την ομαλή λειτουργία στις χαμηλές στροφές περιστροφής, παρέχει σταθερή απόδοση στα μικρά ανοίγματα γκαζιού, ενώ βελτιώνει την οδηγική απόλαυση στα ταξίδια αλλά και την άνεση στην κυκλοφορία αφού επιτρέπει μία ομαλότερη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
Τέλος, οι σχέσεις μετάδοσης έχουν σχεδιαστεί ειδικά για την Multistrada, με κοντύτερη πρώτη και δεύτερη σχέση για τη βελτίωση της χρηστικότητας σε χαμηλές ταχύτητες και επιτάχυνση με πλήρες φορτίο. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με το νέο Ducati Quick Shift 2.0, το οποίο προσφέρει πιο ακριβή αίσθηση πεντάλ και ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr