Η κρίση, που δημιούργησε ο πόλεμος, έκλεισε τα εργοστάσια στην Ανατολική Ευρώπη και προκάλεσε «εκρήξεις» στις τιμές των ήδη ακριβών πρώτων υλών για την κατασκευή οχημάτων.
Ορισμένα εργοστάσια στην Ουκρανία προσπάθησαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους εν μέσω του πολέμου, κάτι το οποίο ωστόσο δεν κατέστη εφικτό, καθώς οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους για να ξεφύγουν από τα ρωσικά πυρά.
Σε αυτό το πλαίσιο, η S&P Global Mobility μείωσε τον περασμένο Μάρτιο τις προβλέψεις της για την παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων κατά 2,6 εκατ. οχήματα τόσο το 2022 όσο και το 2023. Μάλιστα, το χειρότερο σενάριο κάνει λόγο για «χασούρα» 4 εκατ. οχημάτων σε ετήσια βάση.
Η ευρωπαϊκή παραγωγή αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά σχεδόν 9%, που αντιστοιχεί σε περίπου 1 εκατ. αυτοκίνητα, αναφέρει δημοσίευμα του CNBC.
Οι προαναφερθείσες απώλειες οφείλονται μεν στις χαμένες πωλήσεις αυτοκινήτων από Ρωσία και Ουκρανία, ωστόσο οι δύο χώρες μαζί αποτελούν ένα μικρό κομμάτι στην «πίτα» της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων (περίπου το 2% της παγκόσμιας παραγωγής το 2021).
Σύμφωνα με το CNBC, μεγαλύτερη ανησυχία για τους κατασκευαστές αποτελούν οι ελλείψεις συγκεκριμένων υλικών και ανταλλακτικών, που έπλητταν προ πολέμου τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, με το δημοσίευμα να επισημαίνει ότι οι ελλείψεις αυτές θα μπορούσαν να διευρυνθούν και σε άλλες αγορές σε περίπτωση που συνεχιστεί ο πόλεμος.
Οι αναλυτές της S&P Global Ratings προβλέπουν επίσης ότι το 2022 οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων θα μειωθούν 2% κάτω από τα επίπεδα του 2021. Πρόκειται για σημαντική μείωση, μετά την άνοδο της τάξεως του 4% με 6% που κατέγραψαν οι πωλήσεις για το 2022, όπως προέβλεπε ο οίκος ανάλυσης στην προηγούμενη έκθεσή του τον Οκτώβριο του 2021.
Παράλληλα, οι διακοπές στην προμήθεια ανταλλακτικών αυτοκινήτων από την εμπόλεμη περιοχή επηρεάζουν αισθητά την παραγωγή, με τη μη παραγωγή καλωδίων από την Ουκρανία να αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο «αγκάθι».
Κι άλλες πρώτες ύλες χτυπούν το «καμπανάκι» στις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς π.χ. η Ρωσία παράγει περίπου το 40% του ακατέργαστου παλλαδίου σε παγκόσμια βάση, υλικό το οποίο χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό των καυσαερίων στα οχήματα.
Οι δύο χώρες παράγουν επίσης νικέλιο, το οποίο χρησιμοποιείται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων. Ακόμη και πιο κοινά ορυκτά και μέταλλα, όπως ο σίδηρος, επηρεάζονται σημαντικά από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr