Με την επανεκκίνηση των μονάδων παραγωγής και την εξομάλυνση στις αλυσίδες εφοδιασμού, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν ένα νέο πρόβλημα: τον πληθωρισμό απούλητων νέων οχημάτων.
Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων σε ΕΕ, τους εταίρους της στην EFTA και στο Ηνωμένο Βασίλειο σημείωσαν πτώση της τάξης του 57% τον Μάιο, στα 623.812 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Ένωση των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Και οι 27 χώρες της ΕΕ είδαν μείωση των πωλήσεων νέων οχημάτων σε διψήφιο ποσοστό, ενώ στο Η.Β. σημειώθηκε μείωση της τάξης του 89% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.
Τα στοιχεία δείχνουν μία ελαφρά βελτίωση σε σχέση με τις "βουτιές" του Μαρτίου και του Απριλίου, ωστόσο συνεχίζουν να κινούνται σε σημαντικά χαμηλότερα της περσινής χρονιάς μεγέθη.
Η παραγωγή παραμένει ακόμη αρκετά χαμηλότερα των προ κρίσης επιπέδων, ωστόσο λόγω της κωματώδους κατάστασης της ζήτησης, ακόμη και αυτή η μειωμένη παραγωγή οδηγεί σε πλεόνασμα νέων οχημάτων, γεγονός που βαρύνει αρνητικά στην πορεία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπιέζοντας τα κέρδη και απειλώντας θέσεις εργασίας.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ανησυχούν ότι η ανάκαμψη θα καθυστερήσει σε σχέση με τις επιχειρήσεις του κλάδου σε ΗΠΑ και Κίνα, τόσο λόγω της υπερπροσφοράς, όσο και των κινήτρων που δίνουν οι κυβερνήσεις προκειμένου να ενισχύσουν την μικρή - ακόμη - αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Volkswagen AG, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις και ο μεγαλύτερος ξένος κατασκευαστής στην Κίνα, καταγράφει πτώση πωλήσεων παντού στον κόσμο πλην της ίδιας της Κίνας για τον Μάιο. Συγκεκριμένα, στην ασιατική χώρα, οι πωλήσεις τον Μάιο αυξήθηκαν κατά 6%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr