Η συμφωνία δεν είναι μόνο μια σανίδα σωτηρίας για τη Mitsubishi Motors, η οποία βρίσκεται στο επίκεντρο σκανδάλου για τρίτη φορά σε δύο δεκαετίες, αλλά αναμένεται να ενισχύσει και την ίδια τη Nissan. Η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση στην Ασία εκτός της Κίνας, σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη και οι Φιλιππίνες, όπου είναι δημοφιλή τα μοντέλα της Mitsubishi.
Η Mitsubishi και η Nissan συνεργάζονται στους τομείς ανάπτυξης και μεταποίησης ήδη από το 2011 αλλά η υφιστάμενη συμφωνία δεν προβλέπει τη συμμετοχή της μίας στο μετοχικό κεφάλαιο της άλλης.
Στο πλαίσιο της σημερινής συμφωνίας, η οποία οι δύο εταιρίες είπαν ότι θα βοηθήσει τη Mitsubishi «να ανακτήσει την εμπιστοσύνη», η Nissan θα αποκτήσει λίγο πάνω από το ένα τρίτο του ομίλου – αρκετό για να της εξασφαλίσει τον έλεγχο βάσει της ιαπωνικής νομοθεσίας.
«Πιστεύουμε αυτή θα είναι μια κατάσταση επωφελής και για τις δύο πλευρές… Πιστεύουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε και να αναπτυχθούμε μαζί, καλύτερα απ’ ό,τι εάν η Mitsubishi το έκανε αυτό μόνη της», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan Κάρλος Γκοσν σε δημοσιογράφους σε κοινή συνέντευξη Τύπου των δύο εταιριών στη Γιοκοχάμα, νότια του Τόκιο.
Τον περασμένο μήνα, η Mitsubishi παραδέχθηκε ότι είχε υπερεκτιμήσει την οικονομία στην κατανάλωση καυσίμων σε τουλάχιστον τέσσερα από τα μοντέλα της.
Η παραδοχή αυτή έπληξε σοβαρά τη Mitsubishi, με αποτέλεσμα να εξανεμιστούν 3 δισεκ. δολάρια από την αξία της και αμαυρωθεί το εμπορικό της σήμα που ήδη χάνει μερίδιο στην αγορά, καθώς οι επενδυτές ανησυχούν για το κόστος ενδεχόμενων αποζημιώσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr