Από τις αρχές του 2014, όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, εξαιτίας ατυχούς προσαρμογής του φορολογικού πλαισίου, προέκυψε μια εξαιρετικά ευνοϊκή φορολόγηση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα εις βάρος των εγχωρίων μεταχειρισμένων, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τον τετραπλασιασμό των πωλήσεων των πρώτων και της βαρύτητας αυτών επί του συνόλου της αγοράς.
Μάλιστα σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου μέσα από διάφορες «κομπίνες» επιτήδειοι του κλάδου αφενός με πλαστά έγγραφα ΚΤΕΟ (βεβαίωση ύπαρξης πολλών χιλιομέτρων) προβαίνουν σε μειώσεις της αξίας εκτελωνισμού κι αφετέρου στη συνέχεια με «πείραγμα» των μετρητών χιλιομέτρων παρουσιάζουν στον δυνητικό πελάτη αυτοκίνητα δήθεν με λίγα χιλιόμετρα.
Ο μόνος τρόπος θωράκισης των καταναλωτών σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη είναι η επί τόπου διαδικασία ελέγχου από μηχανικό του δυνητικού αγοραστή με ειδικό tester χιλιομέτρων, αλλά και η δημιουργία μητρώου οχημάτων.
Με δεδομένες μάλιστα τις μεγάλες εκπτώσεις που έχουν στο τέλος ταξινόμησης, ειδικά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, οι Εισαγωγείς, θεωρούν ότι οι σκέψεις επί του παρόντος στο οικονομικό επιτελείο για νέα, περαιτέρω επιδότηση των εισαγομένων μεταχειρισμένων, μέσω της αναβολής της προσαύξησης του φόρου (Τέλους Ταξινόμησης) που προβλέπεται στα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα, θα είναι καταστροφική αφενός για τα έσοδα κι αφετέρου γα την ποιότητα του στόλου.
Όπως σημείωσε ο επικεφαλής της greenpeace στην Ελλάδα κ. Χαραλμπίδης μιλώντας στη συνέντευξη τύπου η ύπαρξη παλαιών οχημάτων αυξάνει γεωμετρικά τη ρύπανση στην ατμόσφαιρα και επιβαρύνει τη δημόσια υγεία.
Όπως αναφέρουν οι Εισαγωγείς μια εξέλιξη αναβολής της προσαύξησης του φόρου θα επιδείνωνε την ήδη ανεξέλεγκτη κατάσταση σε βάρος: α) του επίσημου κλάδου του αυτοκινήτου, που θα δεχτεί καίριο πλήγμα, β) των εσόδων του κράτους (υστέρηση κατά 50-60 εκατομμύρια ευρώ /έτος), γ) του περιβάλλοντος και δ) των καταναλωτών.
Για τους καταναλωτές, αξίζει να σημειωθεί ότι μετά την τεράστια απαξίωση που υπέστησαν τα εγχώρια μεσαία και μεγαλύτερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τις αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις, αυτή η εξέλιξη θα προκαλούσε σχεδόν ανάλογη ζημιά στις αξίες των εγχώριων μικρών, ευρύτερα πωλούμενων αυτοκινήτων.
Όπως τονίζει ο Σύνδεσμος οι εκπτώσεις στην ταξινόμηση που ίσχυαν μέχρι τις 31/3 οδηγούσαν σε εισαγωγές από εταιρίες «φάντασμα» παλαιών αυτοκινήτων Euro 4 κλπ από άλλες χώρες της ΕΕ. Ουσιαστικά το καθεστώς αυτό πριμοδοτούσε έμμεσα, όπως ανέφεραν, την είσοδο στη χώρα οχημάτων 10ετίας κι άνω από εταιρίες μάλιστα που δε διατηρούν έδρες και «λειτουργούν» με ένα τηλέφωνο από σπίτια εκτελωνίζοντας τα αυτοκίνητα στα ονόματα των πελατών.
Ο ΣΕΑΑ, πάντως, εν όψει και του νέου φορο – πακέτου, κατέθεσε συγκεκριμένες προτάσεις για την αποκατάσταση των κανόνων στην αγορά αυτοκινήτου και πιο συγκεκριμένα:
- Η μη παράταση της αναστολής της προσαύξησης του Τέλους Ταξινόμησης που προβλέπεται στα παλαιότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
- Η άμεση προσαρμογή των απομειώσεων του Τέλους Ταξινόμηση για την ηλικία και τα χιλιόμετρα των εισαγομένων μεταχειρισμένων στα πραγματικά επίπεδα των εγχωρίων αυτοκινήτων.
- Ο αυστηρός έλεγχος για την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ στη χώρα μας.
- Η επιτυχής λειτουργία της Επιτροπής του Υπ. Οικονομικών για την αναμόρφωση της φορολογίας του αυτοκινήτου.
- Η δημιουργία μητρώου (με το ιστορικό χρήσης κλπ).
- Η εκλογίκευση της φορολογίας των καυσίμων.
- Η καλή λειτουργία των ΚΤΕΟ, με την έναρξη ελέγχου αυτών από ανεξάρτητη αρχή και η αυστηροποίηση του πλαισίου ποινών σε περίπτωση κακής λειτουργίας αυτών.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr