Με αφορμή την πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησεγια λογαριασμό του ΕΒΕΑ και του ΣΕΛΠΕ η εταιρία GPO, σε δείγμα 2.600 ατόμων, ανδρών και γυναικών κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων και ηλικίας άνω των 18 ετών, αποτυπώνονται οι απόψεις της κοινής γνώμης αναφορικά με τον τρόπο λειτουργιάς των καταστημάτων και τις καταναλωτικές συνήθειες των ελλήνων.
Αυτό που πρέπει να κρατήσουμε από την έρευνα αυτή, όπως πολύ σωστά υπογράμμισε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας, κ. Κωνσταντίνος Μιχαλος, είναι αυτό που καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές στην πλειοψηφία τους πραγματοποιούν έρευνα αγοράς και τιμών πριν επιλέξουν το προϊόν η την υπηρεσία που θα αγοράσουν.
Έστω και καθυστερημένα σε σχέση με άλλες χώρες, ο έλληνας καταναλωτής δεν είναι πλέον παθητικός και αδιάφορος. Αναπτύσσει υψηλότερες απαιτήσεις και προσδοκίες από την αγορά- Εγώ θα πρόσθετα ότι αποκτάει καταναλωτική συνείδηση και αγοραστική 'μόρφωση' - Κι αυτό ισοδυναμεί με μια μεγάλη πρόκληση για όλους. Για την Πολιτεία να δημιουργήσει συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού, ο όποιος θα λειτουργεί προς όφελος της αγοράς και των καταναλωτών.
Αντίστοιχα, για τις επιχειρήσεις απαιτείται η εδραίωση μιας νέας φιλοσοφίας. Μιας φιλοσοφίας που λέει ότι αναπτύσσεται αυτός που κερδίζει την εμπιστοσύνη και την προτίμηση του καταναλωτή και όχι αυτός που την εκμεταλλεύεται. Αυτός που θα προσφέρει ποιοτικές και καλύτερες υπηρεσίες.
Τα παραπάνω συμπεράσματα πρέπει να προβληματίσουν κατά κύριο λόγο, τις επιχείρησης και τις βιομηχανίες καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών οι οποίες σήμερα επιδίδονται σε μια ξέφρενη κούρσα αδικαιολόγητων αυξήσεων και αμφισβητούμενης προσφοράς 'ποιοτικών' προϊόντων - υπηρεσιών. Η διαπίστωση αυτή, κατ' ανάγκη, οδηγεί τους καταναλωτές να αναθεωρήσουν τη μέχρι σήμερα ασυλλόγιστη συμπεριφοράς των, σε μια πιο μελετημένη και ώριμη συμπεριφορά ενάντια στις επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται την εμπιστοσύνη τους.
Το γεγονός αυτό θα ωφελήσει τις επιχειρήσεις αυτές που είναι πιο ευέλικτες και κατανοούν τα κίνητρα που οδηγούν τους καταναλωτές στις επιλογές τους. Να κτίσουν στη βάση του υγιούς ανταγωνισμού. Να αναπτύξουν μια νέα στρατηγική, η οποία θα στηρίζεται στο κτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης των καταναλωτών, με τα προϊόντα - υπηρεσίες των.
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr