Αυτό που με βεβαιότητα βλέπουμε είναι η ανάγκη ψηφιακού μετασχηματισμού για κάθε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση. Όμως η στρατηγική μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί αποτελεσματικά τα δεδομένα πελατών δεν είναι δεδομένη για όλους. Η πανδημία ώθησε τους πάντες στην ψηφιοποίηση και πολλές επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να στραφούν σε αυτή την εποχή του lockdown, αλλά για αρκετές η αλλαγή δεν βασίστηκε στην απαιτούμενη ψηφιακή υποδομή.
Παλαιού τύπου συστήματα, έλλειψη πόρων, επενδύσεων ή χρόνου, για επανεξέταση των ψηφιακών προσπαθειών, δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που επιλύουν. Άλλοι, δεν κατανοούν πόσο σημαντικός είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός για την επιχείρηση, θεωρώντας πως πρόκειται απλώς για προσωρινό μέτρο
Η αξία της σωστής ή λανθασμένης εξατομίκευσης πολλαπλασιάζεται. Η εξατομίκευση έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ, με την πανδημία και την αύξηση των ψηφιακών ενεργειών να ανεβάζουν τον πήχη. Τα τρία τέταρτα των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey στράφηκαν σε νέο κατάστημα, προϊόν ή μέθοδο αγοράς κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το 71% αναμένουν από τις εταιρείες να προσφέρουν εξατομικευμένες αλληλεπιδράσεις. Και το 76% απογοητεύονται όταν αυτό δεν συμβαίνει.
Ακόμα, η εξατομίκευση οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα. Οι εταιρείες που αναπτύσσονται γρηγορότερα αντλούν 40% περισσότερα έσοδα από την εξατομίκευση σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.
Ωστόσο, η εξατομίκευση εξαρτάται από τη συλλογή δεδομένων ακριβείας των πελατών, τα οποία ενδέχεται να είναι επιφυλακτικοί να μοιραστούν. Το gamification είναι αποτελεσματικός τρόπος για να μάθουμε τις επιθυμίες τους ή να βελτιώσουμε την αναγνωρισιμότητα της μάρκας.
Οι παιχνιδιάρικες αλληλεπιδράσεις με τους καταναλωτές προσφέρουν επίσης μια ανακούφιση που τους ωθεί να εμπλακούν επειδή τέτοιες προσεγγίσεις έχουν πιο ανθρώπινη και διασκεδαστική απήχηση.
Η πανδημία δεν άλλαξε μόνο τη ζωή αλλά και τις καταναλωτικές αξίες. Πολλοί επανεκτίμησαν τα πάντα, από τις δαπάνες έως τις εργασιακές συνήθειες. Και, καθώς περιορίστηκαν τα lockdown, η δυνατότητα επανασύνδεσης μέσω γεγονότων έγινε σημαντική για την παροχή πολύτιμων στιγμών που δημιουργούν δέσμευση. Υπάρχει πλέον μια πραγματική ανάγκη των καταναλωτών να «παίξουν και να αγκαλιάσουν νέες εμπειρίες, τόσο εικονικά όσο και στον πραγματικό - φυσικό κόσμο», λένε οι ειδικοί.
Η στρατηγική μάρκετινγκ το 2022 πρέπει να είναι πιο σχετική με τον κουρασμένο καταναλωτή, προσελκύοντας την προσοχή του, προσθέτοντας αξία στην εμπειρία του, διασφαλίζοντας ότι ακούει το μήνυμα μας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr