Αλλά, ας τα πάρουμε από την αρχή. Ακόμα και όσοι δεν έχουν βγει ποτέ από τα σύνορα της χώρας έμαθαν πλέον τι σημαίνει Black Friday και μπορεί να επωφελήθηκαν κιόλας από τις σημαντικές εκπτώσεις που έκαναν οι μεγάλες αλυσίδες σε όλη την Ελλάδα –κυρίως στα είδη τεχνολογίας και ψυχαγωγίας. Ο όρος Black Friday επινοήθηκε τη δεκαετία του ‘60 για να σηματοδοτήσει την έναρξη της περιόδου για τα ψώνια των Χριστουγέννων. Το «Black» αναφέρεται στα καταστήματα που περνούν από τις «κόκκινες» λογιστικές εγγραφές, που σηματοδοτούν τις ζημίες στα λογιστικά βιβλία, στις «μαύρες», που σηματοδοτούν τα κέρδη. Η Παρασκευή, η επόμενη ημέρα από εκείνη των Ευχαριστιών, που είναι αργία για τις ΗΠΑ, καθιερώθηκε έτσι ως η ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων. Το 1966 η Αστυνομία της Φιλαδέλφειας χρησιμοποίησε τον ίδιο όρο για να περιγράψει το χάος που δημιουργήθηκε από την κυκλοφοριακή συμφόρηση αυτοκινήτων και πεζών στους εμπορικούς δρόμους της πόλης, που προκάλεσε ακόμα και εκδηλώσεις βίας.
Σε κάθε περίπτωση η Black Friday, ξεπερνώντας τα αμερικανικά σύνορα, έφτασε να θεωρείται -σε όλο σχεδόν τον κόσμο- ως η καλύτερη ημέρα του χρόνου για ψώνια, τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους καταστηματάρχες.
Στην Ελλάδα, λοιπόν, κατά τις πρώτες προσπάθειες εφαρμογής της παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της αγοραστικής κίνησης στις κεντρικές αγορές, με ανομοιόμορφη, ωστόσο εικόνα μεταξύ εμπορικών καταστημάτων και μεγάλων αλυσίδων. Ωστόσο, επιφυλάξεις διατυπώθηκαν και από τους Εμπορικούς Συλλόγους.
Παρόλα αυτά, πριν την πανδημία είδαμε ουρές να σημειώνονται μέσα και έξω από τα εμπορικά κέντρα και τις μεγάλες αλυσίδες, όχι μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αλλά σε πολλές πόλεις. Ακόμα, πολλές αλυσίδες συνέχισαν τις εκπτωτικές προσφορές και το Σαββατοκύριακο, προσφέροντας χαμηλές τιμές στις online αγορές.
Μετά την black Friday ακολουθεί, η Cyber Monday, η μεγαλύτερη μέρα των online πωλήσεων παγκοσμίως, που θεωρείται άξια αντίπαλος της Black Friday. Ο όρος Cyber Monday, προέρχεται από την Ellen Davis, αντιπρόεδρο της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικής των ΗΠΑ, η οποία χρησιμοποίησε τον όρο αυτό το 2005, όταν σε ένα δελτίο τύπου με τον τίτλο Cyber Monday, διατεινόταν ότι η Δευτέρα που ακολουθούσε την Black Friday θα γινόταν σύντομα μία από τις καλύτερες ημέρες για online shopping της χρονιάς. Σε μια έρευνα, σύμφωνα με την οποία το 77% των online εμπόρων λιανικής πώλησης είχαν παρατηρήσει σημαντική αύξηση πωλήσεων την Δευτέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών κατά το προηγούμενο έτος. Έτσι, η τάση αυτή αποτέλεσε την κινητήριο δύναμη πολύ σημαντικών εκπτώσεων και προσφορών στον κυβερνοχώρο, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες χώρες.
Δεδομένου, λοιπόν, ότι παρατηρείται διεθνώς –και στην Ελλάδα– σημαντική άνοδος των αγορών στο διαδίκτυο, δεν αποκλείεται οι δύο αυτές ημέρες από πλευράς σπουδαιότητας εκπτώσεων και προσφορών να αποδειχθούν προσοδοφόρες για τους εμπόρους και ωφέλιμες για τους καταναλωτές. Αμήν!.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr