Τι πρέπει να κάνουμε όταν άλλες μάρκες, νεότερες και πιο ανατρεπτικές μας υποσκελίζουν στην αγορά; Πώς θα περάσουμε από το μαζικό μάρκετινγκ και την αργή ανάπτυξη προϊόντων στην εξατομικευμένη προσέγγιση του πελάτη και τη γρήγορη προσαρμογή του προϊόντος μας στις ανάγκες του; Πώς θα ανταποκριθούμε καλύτερα στη νέα δυναμική του ηλεκτρονικού εμπορίου και της άμεσης επαφής με τον καταναλωτή; Πώς θα ενσωματώσουμε στην καθημερινή μας λειτουργία την ταχύτητα και την καινοτομία;
Σε ποια βάση νομίζετε ότι μπορεί να στηριχτεί ένα ευέλικτο μοντέλο λειτουργίας για τη γρήγορη και ανέξοδη καινοτομία, την ταχεία δοκιμή προϊόντων και υπηρεσιών στην αγορά, την τελειοποίηση και την απελευθέρωσή τους στους καταναλωτές συντομότερα; Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η απάντηση βρίσκεται στους ίδιους τους εργαζόμενους, το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο οποιασδήποτε εταιρείας καταναλωτικών ή μη αγαθών, ακόμη και περισσότερο από τις ίδιες τις μάρκες. Ένα ευέλικτο και ευπροσάρμοστο ανθρώπινο δυναμικό θα πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο της διοίκησης κάθε εταιρείας.
Υπάρχουν κάποιες συμβουλές που μπορούμε να ακολουθήσουμε προκειμένου να επιταχύνουμε τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης:
- Περισσότερη εξουσία στους ανθρώπους μας: Οι επιτυχημένες εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο από τους εργαζόμενους να εμπιστεύονται τη δική τους κρίση για να τις οδηγήσουν ενεργά στην επιτυχία. Για να γίνει αυτό χωρίς να σκοντάψουμε στην οργανωτική ακαμψία για τη λήψη αποφάσεων και να επιβραδυνθεί ή/και να εξαλειφτεί κάποια θετική εξέλιξη, πρέπει να παραχωρούμε σε ευέλικτες ομάδες την απαραίτητη εξουσία για να προχωρούν όπως πρέπει τα πράγματα.
- Προώθηση της επιχειρηματικής νοοτροπίας: Συγκρότηση μικρότερων, διαλειτουργικών ομάδων που ακολουθούν τις δικές τους ιδέες (και έχουν έναν προϋπολογισμό για να το επιτύχουν αυτό). Με την περισσότερη ελευθερία συνυπάρχει και περισσότερη ευθύνη: Η αποτυχία στην περίπτωση αυτή δεν τιμωρείται, γιατί σε αυτή στηρίζεται η επόμενη επιτυχία. Προσοχή, όμως αν η αποτυχία συμβαίνει πολύ συχνά, πρέπει να ακολουθούν συνέπειες. Οι εταιρείες που δρουν γρήγορα ζητούν από τους εργαζομένους τους να λειτουργούν όπως ακριβώς θα έκαναν αν ήταν οι ίδιοι ιδιοκτήτες της επιχείρησης.
- Να γίνει η αλλαγή προσωπική υπόθεση του καθενός: Η χρήση ζωντανών παραδειγμάτων από ανθρώπους που θα αποτελούν πηγή έμπνευσης ως role models, μπορεί να προσφέρει συγκεκριμένες ιδέες κατά τρόπο ουσιαστικό και ορατό. Κάτι που μπορεί αρχικά να θεωρηθεί ως σλόγκαν μάρκετινγκ (π.χ. ένας επιχειρηματικός τρόπος εργασίας που εστιάζεται στον πελάτη), έρχεται εύκολα στην καθημερινή πρακτική όταν επιδεικνύεται από κάποιον που το εννοεί και το πράττει.
- Η αφήγηση της αλλαγής είναι σημαντική: Μια καλά προσαρμοσμένη αφήγηση για το πώς η εταιρεία σχεδιάζει να αλλάξει το επιχειρηματικό και λειτουργικό της μοντέλο βοηθά τους εργαζόμενους να κατανοήσουν τι ακριβώς πρέπει να αλλάξει και υποστηρίζει τη διαδικασία του μετασχηματισμού.
- Αποφύγετε τις μεγάλες και περιττές συναντήσεις: Εξαλείψτε τις μη αναγκαίες συναντήσεις, εκδηλώσεις και ταξίδια, επιτρέποντας στους ανθρώπους να επικεντρωθούν σε αυτά που πραγματικά έχουν σημασία. Οι συνεχείς συναντήσεις με 20 άτομα - 15 από τους οποίους δεν χρειάζεται πραγματικά να παρίστανται - δεν βοηθούν σε τίποτα πέραν της γραφειοκρατικής νοοτροπίας. Οι εργαζόμενοι ας μετακινούνται μόνο όταν μια τηλεδιάσκεψη ή μια τηλεφωνική κλήση δεν είναι πράγματι αρκετή για να επιλύσει κάποιο θέμα.
- Προχωρήστε σωστά: Όπου είναι απαραίτητο, διατηρείστε τον έλεγχο των μαρκών, των προϋπολογισμών μάρκετινγκ και των δικαιωμάτων απόφασης είτε με μια παγκόσμια είτε με μια περισσότερο τοπική προοπτική. Όπου, όμως, είναι δυνατόν, επιτρέψτε στους τοπικούς συνεργάτες ή τα υποκαταστήματα που τυχόν έχετε, τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες ανάπτυξης που παρουσιάζονται σε κάθε επίπεδο, παρέχοντας τους την απαραίτητη γι αυτό ανεξαρτησία. Απλώς θεσπίστε και την αναγκαία λογοδοσία.
Η μετατροπή σε μια γρήγορη ευέλικτη και ευκίνητη εταιρεία ενός υπάρχοντος οργανισμού, ιδιαίτερα μάλιστα αν είναι μεγάλος, είναι δύσκολη. Απαιτεί δραστικές αλλαγές στο μοντέλο λειτουργίας και σε επίπεδο κουλτούρας. Η αλλαγή της νοοτροπίας, των συμπεριφορών και του τρόπου εργασίας των εργαζομένων είναι το δυσκολότερο έργο.
Ωστόσο, οι εργαζόμενοι δείχνουν πάντα μια αξιοσημείωτη διάθεση για αλλαγή όταν βλέπουν μια καλύτερη, πιο ενδυναμωμένη εκδοχή τους να αναδύεται από αυτή τη διαδικασία. Το γεγονός αυτό μπορεί να απελευθερώσει μια απίστευτη ποσότητα νέας ενέργειας, που μπορεί να αξιοποιηθεί για να οδηγήσει κάθε οργάνωση προς την επιτυχία. Είναι στο χέρι μας να τους δείξουμε τον τρόπο!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr