Η ψηφιακή του πλατφόρμα στοχεύει στην εξύψωση της παγκόσμιας διαδικασίας φορτίων (cargo) και στην παροχή μεγαλύτερης διαφάνειας σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. Οι ναυτιλιακές εταιρείες αντιμετωπίζουν πολυάριθμους πονοκεφάλους κατά τη μεταφορά φορτίου, που κυμαίνονται από μη δεσμευτικές συμβάσεις, cargo rollings και εξαφάνιση εμπορευματοκιβωτίων. Αυτές οι πρακτικές έχουν αποδειχθεί πολύ δαπανηρές για όλους τους εμπλεκόμενους στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, επηρεάζοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα του τομέα.
"Η NYSHEX παρέχει απλοποιημένη και τυποποιημένη ψηφιακή λύση που βοηθά στη δημιουργία πιο υγιούς αγοράς θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων", δήλωσε ο Gordon Downes, Διευθύνων Σύμβουλος της NYSHEX σε συνέντευξή του στην World Maritime News.
"Το Χρηματιστήριο είναι η πρώτη πηγή σταθερής τιμής του ναύλου και εναλλακτική σύμβαση που είναι πλήρως εκτελεστέα και αξιόπιστη για τους φορτωτές και τους μεταφορείς. Η NYSHEX Forward Contract παρέχει μια αποδοτική, δίκαιη και ψηφιακά προσιτή επιλογή για τον 21ο αιώνα. Οι μεταφορείς, καθώς και οι φορτωτές, καταβάλλουν αποζημιώσεις όταν δεν εκπληρώνουν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις."
Σε λιγότερο από ένα χρόνο, η NYSHEX έφερε ως μέλη έξι από τους κορυφαίους παγκόσμιους ocean carriers, που αντιπροσωπεύουν το 52% της συνολικής χωρητικότητας (πηγή: Alphaliner) - Maersk Line, Hapag Lloyd, CMA CGM, MOL, OOCL και COSCO . Αυτοί οι μεταφορείς έχουν επί του παρόντος προσφορές στη NYSHEX για Transpacific East και West bound services. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν πάνω από 4.500 προσφορές συμβολαίων διαθέσιμες στο χρηματιστήριο συνολικού ύψους άνω των 160.000 TEU, όπως εξήγησε ο Downes. Και πρόσθεσε ότι ο στόχος είναι "Η προσέλκυση περισσότερων ocean carriers και οι προσφορές υπηρεσιών τους, μαζί με την αύξηση του BCO shipper και της υιοθέτησης των μελών του NVO."
"Βλέπουμε τη NYSHEX ως σημαντική πρόοδο στην ψηφιοποίηση της διαδικασίας ανάθεσης ναύλων, καθώς και στη βελτίωση της αξιοπιστίας των αποστολών και πιστεύουμε ότι οι ocean carriers αντιλαμβάνονται αυτή την αξία. Με κάθε επιπλέον μεταφορέα που συμμετέχει στο Χρηματιστήριο, ο BCO shipper και τα μέλη του NVO επωφελούνται από περισσότερες προσφορές και υπηρεσίες από τις οποίες μπορούν να επιλέξουν."
Η νέα νόρμα
Ο τρόπος επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα της εμπορευματικής ναυτιλίας περιγράφεται ως πολύ ξεπερασμένος, επικίνδυνος και συχνά οδηγεί σε απώλεια παραγωγικότητας. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι η ψηφιοποίηση κερδίζει και αυτή την αγορά.
Μιλώντας για τη συνολική διάθεση των φορέων της αγοράς όσον αφορά στην υιοθέτηση της ψηφιοποίησης, ο Downes δήλωσε ότι η εμπορευματική ναυτιλία προοδεύει στην υιοθέτηση της τεχνολογίας λόγω των πλεονεκτημάτων που προσφέρει.
"Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου η τεχνολογία έχει προχωρήσει αρκετά προς όφελος του κλάδου, έτσι η υιοθέτησή της επιταχύνεται και θα συνεχίσει να διευρύνεται. Στην πραγματικότητα, ο κλάδος βρίσκεται στο σημείο ανατροπής όπου η ψηφιοποίηση αποτελεί τη νέα κανονικότητα. Και πιστεύουμε ότι η διάθεσή μας να την υιοθετήσουμε και να προσαρμοστούμε σε αυτή τη νέα κατάσταση είναι θερμά ευπρόσδεκτη και υποστηρίζεται από τους κορυφαίους μεταφορείς, φορτωτές και NVOs της αγοράς. Αυτό είναι ένα καλό σημάδι και αποτελεί τιμή για μας να έχουμε μέλη που είναι προοδευτικά ψηφιακά και πρόθυμα να συνεργαστούν μαζί μας".
Ο Downes θεωρεί ότι η NYSHEX έκανε σωστή επιλογή για την καθιέρωση των δραστηριοτήτων της και ότι το ψηφιακό momentum θα συνεχιστεί, θέτοντας τη NYSHEX σε ισχυρότερη θέση. Οι εμπειρίες από τους φορτωτές και τους ωκεάνιους μεταφορείς που επέλεξαν τη NYSHEX υπήρξαν θετικές μέχρι στιγμής.
"Οι μεταφορείς μέλη μας, απολαμβάνουν πολλαπλά οφέλη, όπως βελτιώσεις στον προγραμματισμό κατανομής των πλοίων, δυνατότητα να τιμολογούν πιο δυναμικά και καλύτερη ανταπόκριση στις αλλαγές της αγοράς. Τα μέλη μας shippers και NVO, έχουν πολλές συμβάσεις μέσω του Χρηματιστηρίου και έχουν παρατηρηθεί προφανή οφέλη σε χρόνο και εξοικονόμηση κόστους, καθώς και βελτίωση της αποδοτικότητας και των εμπειριών. Είδαμε κάποιους να χρησιμοποιούν το Χρηματιστήριο το Νοέμβριο για να κλείσουν χώρο, εξοπλισμό και τιμή για τις αποστολές του κινεζικού νέου έτους. Αν μάθαμε κάτι, είναι ότι οι shippers μέλη μας είναι δημιουργικοί και εφευρετικοί. Όλοι επωφελήθηκαν, πάνω από το 99% των συμβάσεων cargo έπλευσαν όπως είχαν προγραμματιστεί και οι τιμολογήσεις ήταν 100% ακριβείς. Οι διαφορές των τιμολογίων αντιπροσωπεύουν ένα άλλο προβληματικό σημείο για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, έτσι ώστε η100% ακρίβεια να είναι πολύ σημαντική ", πρόσθεσε ο Downes.
Αχαρτογράφητα νερά
Παρ 'όλα αυτά, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις λαμβάνοντας υπόψη ότι η ψηφιοποίηση και η τεχνολογία blockchain είναι αρκετά νέες τάσεις στην αγορά. Πρόκειται στην πραγματικότητα για, μια "αχαρτογράφητη περιοχή". Το μειονέκτημα των Big Data είναι ο τεράστιος όγκος των πληροφοριών που πρέπει να επεξεργαστούν και πολλές από αυτές τις πληροφορίες δεν καταλήγουν να εξυπηρετούν έναν πρακτικό σκοπό.
"Ως αγορά, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι ο προσδιορισμός της πρακτικής τεχνολογίας που επιλύει μερικά από τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σήμερα. Ένα από τα σπουδαία πράγματα που αφορούν την ψηφιοποίηση είναι ότι μας δίνει πολλές υποσχέσεις για ένα καλύτερο μέλλον, αλλά είναι πραγματικά σημαντικό να μη χάσουμε την προσοχή μας στις πρακτικές εφαρμογές που υπάρχουν σήμερα, κατέληξε ο Downes".
Όντως, η ψηφιοποίηση είναι το μέλλον για την αγορά εμπορευματοκιβωτίων – όπως και για κάθε άλλη αγορά - που θα μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο τομέας αυτός με αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγικότητας και της αξιοπιστίας του. Ο ίδιος ο Downes δήλωσε χαρακτηριστικά ότι "Ο δρόμος προς τα εμπρός είναι να υιοθετήσει η αγορά υγιείς, βιώσιμες ψηφιακές λύσεις, όπως η NYSHEX, για να αυξήσει την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα αλλά και να τυποποιήσει και να απλοποιήσει την επεξεργασία των εμπορευματοκιβωτίων προς όφελος όλων".
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr