Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας, είναι τα ακόλουθα:
- Αυξήθηκαν οι έλληνες καταναλωτές που εμφανίζονται απαισιόδοξοι. Το 87% από αυτούς απάντησαν ότι είναι απαισιόδοξοι για την οικονομία της χώρας μας και μόνο το 24% αναμένει βελτίωση της αγοραστικής τους δύναμης
- Η δαπάνη για αγορές κάθε ελληνικού νοικοκυριού τα φετινά Χριστούγεννα αναμένεται να ανέλθει στα 438 ευρώ κατά μέσο όρο.
- Τα δώρα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες προτιμήσεις είναι τα τρόφιμα και ποτά, ενώ οι περισσότεροι προσφέρουν ως δώρα ρούχα και παπούτσια.
- Οι έλληνες καταναλωτές προτιμούν το Διαδίκτυο για να βρουν ιδέες, αλλά τα αγαπημένα κανάλια αγορών τους είναι τα φυσικά καταστήματα.
Πιο αναλυτικά τα ευρήματα της έρευνας της Deloitte είναι τα εξής:
Οικονομική κατάσταση και αντίληψη για το μέλλον
Οι Έλληνες είναι οι πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με όλους τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα, αναφορικά με την τρέχουσα και τη μελλοντική κατάσταση της οικονομίας τους. Οι άνω των 55 ετών είναι οι πιο απαισιόδοξοι για την παρούσα κατάσταση της οικονομίας, με ποσοστό που ανέρχεται στο 91%.
Η πλειοψηφία των καταναλωτών ξεκινά τις χριστουγεννιάτικες αγορές κατά το μήνα Νοέμβριο και συνεχίζουν πιο έντονα την εορταστική περίοδο μεταξύ 16 και 31 Δεκεμβρίου
Χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός
Ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός των ελλήνων καταναλωτών εκτιμάται σε 438 ευρώ κατά μέσο όρο φέτος και είναι μειωμένος κατά 4,2% περίπου σε σύγκριση με τις πραγματικές δαπάνες που οι ίδιοι δήλωσαν ότι έκαναν την εορταστική περίοδο του 2015 (€ 457) .
Ως προς την κατανομή του προϋπολογισμού τους οι καταναλωτές στην Ελλάδα εκτιμούν ότι θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο φέτος τα Χριστούγεννα 156 ευρώ για φαγητό, 128 ευρώ για δώρα, 69 ευρώ για κοινωνικές εξόδους και 86 ευρώ για ταξίδια και εκδρομές.
Το πιο επιθυμητό δώρο για το 2016, αναδεικνύεται το φαγητό και το ποτό, ενώ η δεύτερη επιλογή είναι τα ρούχα και τα υποδήματα. Τα βιβλία κατέλαβαν την τρίτη θέση, τα καλλυντικά/ αρώματα την τέταρτη, οι σοκολάτες την πέμπτη, τα χρήματα την έκτη, η έξοδος σε εστιατόρια την έβδομη, τα εισιτήρια για θέατρο, συναυλίες, σινεμά και σπορ την όγδοη, τα είδη εσωτερικής διακόσμησης και τα έργα τέχνης την ένατη και τα tablets τη δέκατη θέση στην προτίμηση των ερωτηθέντων.
Στην Ελλάδα τα προϊόντα ρουχισμού και υπόδησης αναμένεται να προσφερθούν περισσότερο ως δώρα σε ενήλικες ενώ ακολουθούν τα βιβλία, τα καλλυντικά και τα αρώματα. Τα πιο πιθανά Χριστουγεννιάτικα δώρα για εφήβους για το 2016 είναι τα βιβλία, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα ρουχισμού, υπόδησης και τα παιχνίδια. Τα προϊόντα ρουχισμού και υπόδησης καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στα δώρα που αναμένεται να προσφερθούν σε παιδιά.
Όσον αφορά τις πηγές πληροφοριών, το διαδίκτυο χρησιμοποιείται ευρέως από τους καταναλωτές, για να πάρουν ιδέες και συμβουλές για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, διασκέδασης, δώρα για το σπίτι, ταινίες και ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Πέραν των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και των δώρων σχετικών με διασκέδαση που αγοράζονται κυρίως μέσω διαδικτύου, τα υπόλοιπα δώρα θα αγοραστούν κυρίως μέσω των καταστημάτων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr