Υπάρχει μια σειρά από λόγους για τους οποίους θα έπρεπε να αντιμετωπίζετε ένα πρόβλημα που παρουσιάζεται με ευγνωμοσύνη, αν προσπαθείτε π.χ. να ξεκινήσετε μια επιχείρηση ή να δημιουργήσετε κάτι άλλο. Σύμφωνα με ένα άρθρο των Leonard A. Schlesinger, Charles F. Kiefer, και Paul B. Brown*, που δημοσίευσαν στο Harvard Business Review.
Κατ 'αρχάς, πρόκειται να μάθετε για ποιο λόγο τελικά δεν αρέσει στους άλλους η ιδέα σας. Καλύτερα να το μάθετε όσο το δυνατόν συντομότερα, πριν χρησιμοποιήσετε περισσότερους πόρους στη νέα σας ιδέα, επιχείρηση ή προϊόν.
Δεύτερον, η πληροφόρηση αυτή θα μπορούσε να σας οδηγήσει σε μια άλλη κατεύθυνση, ή να χρησιμεύσει ως εμπόδιο για τους ανταγωνιστές σας. Νομίζατε π.χ. ότι θα θέλατε να ανοίξετε ένα εστιατόριο, αλλά μια γρήγορη έρευνα στους δυνητικούς σας πελάτες έδειξε ότι θεωρούν πως η συγκεκριμένη περιοχή έχει ήδη κορεστεί. Ωστόσο, οι περισσότεροι δήλωσαν ότι θα ήθελαν ένα μέρος από όπου θα μπορούσαν να αγοράσουν απλώς έτοιμο φαγητό για να το ζεστάνουν στο σπίτι.
Τρίτον, έχετε αποδείξεις. Αλήθεια, δεν ήταν αυτό που περιμένατε ή ακόμα και θα θέλατε, αλλά αυτό που σας τοποθετεί ακόμα μπροστά από κάποιον που απλώς σκέφτεται να κάνει κάτι (όπως το άνοιγμα ενός εστιατορίου στη γειτονιά σας). Γνωρίζετε κάτι που δεν γνωρίζει εκείνος, και αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο. Στο παιχνίδι αυτό εσείς βρίσκεστε μπροστά.
Τι γίνεται όμως αν τα νέα είναι πραγματικά άσχημα; Π.χ. ήσασταν απολύτως σίγουρος ότι το αφεντικό σας θα εγκρίνει την ιδέα σας για ένα νέο πρότζεκτ και εκείνος αρνήθηκε κατηγορηματικά. Πολλοί θα προσπαθούσαν να λύσουν το πρόβλημα με μια άλλη προσέγγιση. «Ίσως αρέσει η ιδέα αν χρησιμοποιήσω το Ψ τρόπο αντί για τον Χ». Αυτή είναι μια καλή λύση, αν μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε. Το πρόβλημα λύνεται και, πάλι, έχετε μάθει κάτι που άλλοι πιθανόν να μη γνωρίζουν. (Δεν αρέσει στον προϊστάμενό μου το Χ αλλά προτιμά το Ψ).
Αλλά τι γίνεται αν δεν λειτουργήσει ούτε αυτό; (Σιχαίνεται το «Ψ» επίσης). Δεν έχετε παρά να αποδεχτείτε την κατάσταση. Πάρτε σαν δεδομένο ότι δεν πρόκειται να αλλάξει και μετατρέψτε το σε πλεονέκτημα. Τι μπορείτε να κάνετε με αυτό το δεδομένο; Ίσως τώρα παρουσιάζεται μια ευκαιρία που δεν είχατε δει. Ίσως να «επενδύσετε» στο προϊόν ή την υπηρεσία σας με έναν τρόπο που κανένας ανταγωνιστής δεν θα μπορούσε να φανταστεί. Θα μπορούσατε να το κάνετε; Μπορείτε να πάτε με την ιδέα σας σε έναν ανταγωνιστή και να τη χρησιμοποιήσετε για να βρείτε την επόμενη δουλειά σας; Αντί να αντιστέκεστε και να θρηνείτε, μπορείτε να αντιμετωπίσετε αυτό το εμπόδιο σαν ένα δώρο και να το χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας.
Για μια γρήγορη άσκηση που δείχνει ότι αυτό είναι ευκολότερο από ό, τι νομίζετε, πάρτε ένα φύλλο χαρτιού και διαιρέστε το σε τρεις στήλες. Στην αριστερή στήλη, γράψτε τα εμπόδια και τα προβλήματα που σας κρατούν μακριά από το στόχο σας. Στη συνέχεια προσπαθήστε να σκεφτείτε όσο το δυνατόν περισσότερους τρόπους για την επίλυση αυτών των προβλημάτων και γράψτε τους στη μεσαία στήλη. Εξετάστε τη λίστα των προβλημάτων και των λύσεων με ένα φίλο ή συνεργάτη σας, και ζητήστε του να σας προτείνει και εκείνος κάποιες λύσεις. Όταν εξαντλήσετε τις λύσεις που μπορείτε να σκεφτείτε, επιστρέψτε στη λίστα των προβλημάτων που έχετε σημειώσει στην αριστερή στήλη και, ας υποθέσουμε ότι αναγνωρίζετε πως τα προβλήματα αυτά δεν πρόκειται ποτέ να λυθούν. Καθίστε, λοιπόν, πέντε λεπτά με το φίλο σας και προσπαθήστε από κοινού να καταλάβετε πώς αυτά τα προβλήματα θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα πλεονέκτημα ή μία μη αναγνωρισμένη ευκαιρία. Γράψτε αυτά τα θετικά στοιχεία στη δεξιά στήλη. Υπάρχουν πολλές πιθανότητες, μετά την ολοκλήρωση της άσκησης, να μετατραπεί τουλάχιστον ένα από τα εμπόδιά σας σε πλεονέκτημα.
Εκείνο που πρέπει να θυμάστε είναι πως οι επιτυχημένοι άνθρωποι εργάζονται με ό,τι διαθέτουν - ό,τι έρχεται - και προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε ό,τι έχετε στη διάθεσή σας για την επίτευξη των στόχων σας. Γι 'αυτό πρέπει να είμαστε ευγνώμονες για τις εκπλήξεις, τα εμπόδια, ακόμα και τις απογοητεύσεις. Μας δίνουν περισσότερες πληροφορίες και πόρους για να στηριχθούμε
*Ο Leoard A. Schlesinger είναι πρόεδρος του Babson Colledge, o Charles F. Kiefer είναι πρόεδρος της Innovation Associates και ο Paul B. Brown είναι συνεργάτης των New York Times..
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr