Η οικονομική κρίση μπορεί να ευθύνεται για πολλά πράγματα όσον αφορά την απόδοση των πωλήσεων μιας επιχείρησης, αλλά δεν μπορεί να αποτελεί αφορμή για επανεξέταση της συνεργασίας σας με την διαφημιστική εταιρία. Εκτός αν συντρέχουν άλλοι λόγοι. Π.χ. επανειλημμένα ζητήματα κακών επιδόσεων, έλλειψη ή χάσμα στρατηγικής προσέγγισης των θεμάτων, έλλειψη κατανόησης του ψηφιακού χώρου, μη τήρηση προθεσμιών ή προϋπολογισμών, ή χρήση ανήθικων πρακτικών.
Αν είστε δυσαρεστημένοι με την απόδοση ή τη στάση της διαφημιστικής σας, μπορείτε σε πρώτη φάση να έχετε μια απλή και σαφή συνομιλία με την ομάδα που σας εξυπηρετεί σχετικά με τα προβλήματα που έχετε. Να είστε ειλικρινείς, δίκαιοι, να αναφέρετε παραδείγματα από τα θέματα που σας έχουν απογοητεύσει, και να εξηγήσετε ποιες είναι οι αλλαγές που θα περιμένατε για να συνεχιστεί η συνεργασία. Δώστε τους την ευκαιρία να επεξεργαστούν το πρόβλημα και να επιστρέψουν με ένα σχέδιο για τη βελτίωση των ζητημάτων που θέσατε. Εάν δεν αντιληφθούν τα ζητήματα στα οποία χρειάζεται να επέμβουν, τότε πρέπει να σκεφτείτε την αλλαγή. Ωστόσο, αν χρησιμοποιούσατε μια διαφημιστική για χρόνια, θα έχει (ή τουλάχιστον θα έπρεπε να έχει) γνώση του brand, το στυλ και τις παραξενιές του οργανισμού σας. Μην περιμένετε από μια νέα εταιρία να γνωρίσει τα πάντα για εσάς σε μία ημέρα. Θα χρειαστεί χρόνος και από τις δύο πλευρές.
Αν καταλήξατε τελικά στην απόφαση να αλλάξετε διαφημιστική, τα ερωτήματα που πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας είναι πολλά:
- Πως ξεχωρίζεις την ουσία στο επιχείρημα της στροφής προς άλλη διαφημιστική;
- Πόσες διαφημιστικές εταιρίες θα πρέπει να συμπεριλάβετε στην αναζήτησή σας;
- Μήπως πρέπει να συμπεριλάβετε την διαφημιστική με την οποία ήδη συνεργάζεστε;
- Τι είδους pitch θα πρέπει να τρέξετε;
- Τι brief θα δώσετε;
- Πως θα ελέγξετε το θέμα εσωτερικά;
- Πόσο χρόνο θα αφιερώσετε, και σε πόσο καιρό θα ολοκληρωθεί η αλλαγή;
- Ποιά θα είναι τα οικονομικά οφέλη;
Από όποια πλευρά και να το δείτε, οποιοδήποτε κι αν είναι το ερώτημα, μη θεωρήσετε ότι συγκρίνεται με την αναπλήρωση ενός στελέχους. Είναι πολύ περισσότερο πολύπλοκο. Πολλά μπορούν να πάνε στραβά στη διαδικασία. Το πιο σύνηθες είναι να μην έχετε δώσει αρκετό χρόνο στις διαφημιστικές να έρθουν με μια δημιουργική, ξεχωριστή πρόταση. Από την άλλη, οι καθυστερήσεις στη διαδικασία μειώνουν τον ενθουσιασμό και τα κίνητρα των διαφημιστικών. Ακόμα, μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση μπορεί να σας πάρει περισσότερο χρόνο από αυτόν που είχατε αποφασίσει να αφιερώσετε. Είναι αλήθεια ότι πρέπει να επιλέξετε την καλύτερη πρόταση, αλλά χρειάζεται επίσης να τους πείσετε ότι τους προσφέρετε μια μεγάλη ευκαιρία.
Τελικά, αυτό που χρειάζεται είναι αλληλοσεβασμός. Η σχέση με τις διαφημιστικές εταιρίες είναι ακριβώς αυτό. Μία σχέση. Ακριβώς όπως και κάθε άλλη σχέση χρειάζεται προσοχή αν θέλετε να έχετε ένα καλό αποτέλεσμα. Και θα πρέπει να εργαστείτε για αυτό. Το να διατηρείτε μια καλή σχέση με τη διαφημιστική σας εταιρία είναι συχνά πολύ λιγότερη ταλαιπωρία από ό, τι να την αλλάξετε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr