Σύμφωνα με δημοσίευμα του British Marketing Week, σε μια έρευνα της εταιρείας ad tech, το 30% των Βρετανών καταναλωτών λένε ότι είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν τη φραγή διαφημίσεων στο διαδίκτυο, ενώ το 23% θεωρεί πολύ πιθανό να μπλοκάρει τις διαφημίσεις στο μέλλον. Συνολικά το 95% είπαν ότι θα εξετάσουν αν θα χρησιμοποιήσουν το λογισμικό αποκλεισμού διαφημίσεων στο μέλλον - το υψηλότερο αντίστοιχο ποσοστό χώρας σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αυτό της Σουηδίας.
Η αιτιολόγηση είναι σαφής από την αντίδραση των χρηστών του διαδικτύου στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι θεωρούν τις διαφημίσεις «ενοχλητικές». Π.χ. το 69% τις απορρίπτουν λόγω των pre-roll διαφημίσεων (ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 62%) και το 85% είναι πιθανό να θέσει τις διαφημίσεις βίντεο σε σίγαση.
Μόνο το 18% των Βρετανών βρίσκουν τις διαφημίσεις αυτές χρήσιμες και "τις ακολουθούν" στο διαδίκτυο, ποσοστό που είναι κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο (20%), ενώ το 63% τις βρίσκουν "ανατριχιαστικές". Μέρος του προβλήματος φαίνεται να είναι το γεγονός ότι οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο θέλουν να έχουν τον έλεγχο των διαφημίσεων και του περιεχομένου που βλέπουν κατά 74%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό που ανέρχεται σε 62% σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ο εκπρόσωπος της εταιρίας Unruly, Oliver Smith λέει: «Η έρευνα καταδεικνύει μερικές από τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος των διαφημίσεων σήμερα. Έχουμε περιπέσει σε μια “ad-pocalypse”, όπου υπάρχει ο κίνδυνος οι χρήστες του Διαδικτύου να εγκαταλείψουν τις διαφημίσεις, αν οι μάρκες καταχρώνται τη σχέση τους με τους καταναλωτές».
Είναι, λοιπόν, τόσο άσχημα τα πράγματα; Παρά το ότι η φραγή διαφημίσεων είναι μια υπαρκτή απειλή, ορισμένοι πιστεύουν ότι της προσδίδονται υπερβολικές διαστάσεις και ότι παρέχει την ευκαιρία στον διαφημιστικό κλάδο να εργαστεί για την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών διαφημίσεων, που οι καταναλωτές θα ήθελαν πραγματικά να δουν.
Στην Unruly, για παράδειγμα, εγκαινιάζουν ένα νέο τομέα με στόχο να βοηθήσει τα brands και τα διαφημιστικά γραφεία στην καλύτερη στόχευση των διαφημίσεών τους, και στη δημιουργία περιεχομένου για το οποίο οι καταναλωτές είναι πιθανότερο να ενδιαφερθούν πιο ενεργά.
Στην JP Morgan, η οποία έχει κάνει τη δική της αντίστοιχη έρευνα, θεωρούν ότι το πρόβλημα έχει διογκωθεί. Σε μια έρευνα σε 520 χρήστες του Διαδικτύου στις ΗΠΑ, διαπίστωσαν ότι η φραγή διαφημίσεων εξακολουθεί να είναι κυρίως πρόβλημα στις συσκευές γραφείου, και ότι ούτως ή άλλως πολλοί εκδότες, όπως η The Washington Post, αποκλείουν από το περιεχόμενο όσους μπλοκάρουν τις διαφημίσεις τους.
Ακόμη και στο mobile, οι αναστολείς συνήθως μπλοκάρουν μόνο τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο, αλλά τα δεδομένα από τη εταιρία Flurry δείχνουν ότι περίπου το 90% των mobile χρήσεων του διαδικτύου αφορά εφαρμογές. Επιπροσθέτως, για την Apple οι αναστολείς διαφημίσεων τείνουν να λειτουργούν μόνο για το Safari, το οποίο εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μόνο ένα μικρό ποσοστό της περιήγησης.
Στην JP Morgan υποθέτουν ότι η φραγή θα μπορούσε ακόμη και να αποφέρει οφέλη στον κλάδο των ψηφιακών διαφημίσεων, αναγκάζοντας τα brands να επενδύσουν περισσότερο στην premium διαφήμιση με υψηλότερο ROI - όπως οι διαφημίσεις σε εκδοτικές ιστοσελίδες ή σε αυτές που προωθούν tweets στο Twitter.
Μια άλλη μελέτη, από την UBS, διαπιστώνει ότι η φραγή διαφημίσεων στις συσκευές της Apple είναι πιθανό να κοστίσει στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά μόλις 1 δισ. αγγλικές λίρες, ποσό ίσο με το 0,5% των συνολικών δαπανών ψηφιακής διαφήμισης.
Και όπως ισχυρίζεται ο Peter Markey, επικεφαλής του marketing στα Βρετανικά Ταχυδρομεία, οι αναστολείς διαφημίσεων απλώς αναγκάζουν τα brands να «ανεβάσουν το επίπεδο του παιχνιδιού τους» βελτιώνοντας τις διαφημίσεις τους. Εν κατακλείδι, αυτό που πάντα θα επιτυγχάνει είναι καλές διαφημίσεις που μπορούν να “συνδέονται” με τους πελάτες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr