Είναι γνωστός ο τρόπος με τον οποίο οι τράπεζες «επικοινωνούν» στους πελάτες τους την απαλλαγή τους από οποιαδήποτε ευθύνη όταν ολοκληρωθεί μια πράξη ανταλλαγής χρημάτων: Ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνση από το ταμείο. Αναλογιζόμενος λοιπόν αυτό, αισθάνομαι την ανάγκη να ρωτήσω τι θα έκανε η υπάλληλος της τράπεζας στην περίπτωση που συνέβαινε το αντίθετο;
Επιπλέον, με αφορμή αυτό το γεγονός, δεν μπορώ παρά να επισημάνω τα εξής: είναι λίγο - πολύ, γνωστό ότι οι κανονισμοί όλων των επιχειρήσεων περιγράφονται σε διάφορα έντυπα, ή τοποθετούνται σε διάφορα σημεία της επιχείρησης. Αυτός ο ψυχρός και άκαμπτος τρόπος διατύπωσης θεωρώ ότι είναι, αν μη τι άλλο, αναποτελεσματικός ως προς την επικοινωνία, δεδομένου ότι δεν είναι «ζωντανός» και για τον λόγο αυτό σπάνια οι πελάτες διαβάζουν όσα γράφονται.
Φαντασθείτε την περίπτωση όπου ένας ασφαλιστικός πράκτορας προσπαθεί να συνάψει ένα συμβόλαιο με κάποιον, χωρίς να του εξηγεί αυτά που αποκαλούνται «ψιλά γράμματα» στο τέλος του συμφωνητικού, και που είναι τα πιο σημαντικά για την καλύτερη κατανόηση και αποδοχή του συμβολαίου από τον πελάτη. Το ίδιο μπορεί να συμβεί όταν κάποιος αγοράζει ένα προϊόν από ένα κατάστημα και φεύγει χωρίς να προσέξει τους όρους επιστροφής του. Ή στην περίπτωση που κάποιος ζητά να πάρει ένα δάνειο από μια τράπεζα και ο αρμόδιος υπάλληλος δεν του αποσαφηνίζει τι περιλαμβάνουν τα «ψιλά γράμματα» των όρων λήψης αυτού του δανείου.
Έτσι, σήμερα γινόμαστε μάρτυρες περιπτώσεων καταναλωτών, οι οποίοι βγαίνουν στα κανάλια και διαμαρτύρονται (με το δίκιο τους τις περισσότερες φορές) για άδικη συμπεριφορά από διάφορες χρηματοπιστωτικές, ασφαλιστικές, καταναλωτικές και άλλες επιχειρήσεις, χωρίς να αντιλαμβάνονται την ευθύνη που φέρουν και οι ίδιοι όσον αφορά τις υποχρεώσεις τους, και κυρίως ότι δεν ασχολήθηκαν να εξετάσουν τους όρους που διέπουν οποιαδήποτε συναλλαγή τους. Με το ίδιο σκεπτικό, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να μη θεωρούν δεδομένο ότι ο πελάτης θα διαβάσει το συμβόλαιο ή το συμφωνητικό πριν το υπογράψει, και να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω κάνοντας σαφές το πλήρες περιεχόμενο και τους όρους.
Με τον τρόπο αυτό, πιστεύω ότι στο τέλος της ημέρας, αφενός θα έχουν πλήρως ενημερωμένους και ικανοποιημένους πελάτες, και αφετέρου, θα έχουν εξασφαλίσει την ηθική πλευρά της πώλησης του προϊόντος/υπηρεσίας που διαθέτουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr