Πιο συγκεκριμένα, η εταιρία Oxfam International δημιούργησε ένα γράφημα που δείχνει πώς μια χούφτα εταιρείες ελέγχουν σχεδόν όλα όσα αγοράζουμε από το σουπερμάρκετ. Το γράφημα επικεντρώνεται σε 10 από τις πιο ισχυρές εταιρείες τροφίμων και ποτών στον κόσμο: την Coca – Cola, την PepsiCo, τη Unilever, τη Danone, τη Marsh, τη Mondelez International, την Kellogg, τη General Mills, τη Nestle, και την Associated British Foods.
Η Oxfam αποκαλεί τις εταιρείες αυτές «10 Μεγάλες» (Big 10), και τηρεί ένα scorecard για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους σε ένα διαδικτυακό τόπο αφιερωμένο στη μη κερδοσκοπική εκστρατεία «Πίσω από τις μάρκες -Behind the Brands». Στόχος της εκστρατείας αυτής είναι να αποκτήσουν οι επιχειρήσεις μεγαλύτερη περιβαλλοντική και κοινωνική συνείδηση.
Σύμφωνα με μία από τις πιο πρόσφατες εκθέσεις της Oxfam, με τίτλο «Standing on the Sidelines», το 2013 οι «10 Μεγάλες» εταιρείες τροφίμων και ποτών παρήγαν συνολικά 263.700.000 τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αν αυτές οι 10 εταιρείες αποτελούσαν ένα κράτος, θα ήταν η 25η πιο ρυπογόνα χώρα στον κόσμο.
Ανατρέχοντας στην έκθεση της Oxfam, αντιλαμβάνεται κανείς γιατί οι εταιρείες τροφίμων και ποτών πρέπει να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, για την οποία, όπως έχει ειπωθεί χαρακτηριστικά, είμαστε η πρώτη γενιά που υφίσταται τις επιπτώσεις της και η τελευταία που μπορεί να κάνει κάτι γι’ αυτή.
Αναμφισβήτητα - παρά το γεγονός ότι η οικονομική κρίση έχει απορροφήσει τόσο το ενδιαφέρον μας τα τελευταία χρόνια, ώστε να παραβλέπουμε τέτοια θέματα - η κλιματική αλλαγή είναι μια σημαντική απειλή για τον πλανήτη μας. Για εκατομμύρια ανθρώπους αυτό σημαίνει πιο ακραίες καιρικές συνθήκες και μεγαλύτερη πείνα. Οι «10 Μεγάλες» εταιρείες συμβάλλουν σημαντικά σε αυτή την κρίση αλλά θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της.
Στην έκθεση αυτή, η Oxfam καλεί τις «10 Μεγάλες» να αντιμετωπίσουν την κλιμάκωση του φαινομένου του θερμοκηπίου και των εκπομπών αερίων που παράγονται μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού τους, καθώς και την αποψίλωση των δασών από μη βιώσιμες πρακτικές χρήσης γης που επιτρέπουν να χρησιμοποιούν οι προμηθευτές τους.
Είναι γνωστό, πως όλες αυτές οι επιχειρήσεις έχουν μεγάλα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης σε παγκόσμιο επίπεδο και προσπαθούν να λειτουργούν με περιβαλλοντική ευαισθησία. Ωστόσο, όπως προκύπτει και από τη συγκεκριμένη έκθεση, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο της κλιματικής αλλαγής δρώντας μόνες τους. Οι «10 Μεγάλες» πρέπει να θέσουν νέους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού τους. Έχουν καθήκον να προχωρήσουν ένα βήμα πιο μπροστά και να χρησιμοποιήσουν την επιρροή τους κάνοντας έκκληση για επείγουσα δράση και προς τις άλλες βιομηχανίες αλλά και προς τις κυβερνήσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr