Έχοντας εργαστεί για μεγάλες επιχειρήσεις, τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα, εκείνο που έχω πλέον εμπεδώσει – όσον αφορά την εκτίμηση των εργαζομένων προς τα αφεντικά τους – είναι ότι οι περισσότεροι έχουν την εντύπωση ότι δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτούς και την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους, παρά μόνο για τον προσωπικό τους πλουτισμό. Όχι ότι δεν ισχύει αυτό σε κάποιες περιπτώσεις. Αλλά σαφώς δεν αποτελεί τον κανόνα στην επιχειρηματική δράση, που στη χώρα αυτή έχει διασυρθεί επί μακρόν. Βέβαια, η πεποίθηση αυτή είναι κατάλοιπο μιας στρεβλής «συνδικαλιστικής» αντίληψης, βάσει της οποίας οι εργαζόμενοι πρέπει να ζητούν διαρκώς περισσότερα από την επιχείρηση, αλλά όταν η επιχείρηση βρίσκεται σε δύσκολη θέση και έχει την ανάγκη τους, για εκείνους «πέρα βρέχει» (τα παραδείγματα είναι πολλά, ένα από τα πρόσφατα και αυτό της Χαλυβουργικής). Μου θυμίζουν τη ρήση του JFK “μη ρωτάς τι μπορεί να κάνει η χώρα σου για σένα, ρώτα τι μπορείς να κάνεις εσύ γι αυτή”.
Ευτυχώς, όμως, υπάρχουν και πολλοί εργαζόμενοι που αναγνωρίζουν τα καλά αφεντικά και αυτό γίνεται στις περιπτώσεις εκείνες που οι επικεφαλής των επιχειρήσεων γνωρίζουν ποια είναι τα χαρακτηριστικά στο στυλ μάνατζμεντ που ασκούν, με τα οποία θα κερδίσουν την εκτίμηση τους. Στα βασικά αυτά χαρακτηριστικά περιλαμβάνεται η ικανότητα των αφεντικών να επικοινωνούν με τους εργαζόμενους με σαφήνεια ως προς το που οδεύει η εταιρεία, πώς πρόκειται να φτάσει εκεί που στοχεύει, και πως κάθε εργαζόμενος θα διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στην πορεία αυτή, προϊόντος βέβαια της ύπαρξης ενός προσβάσιμου και διαφανή τρόπου που θα γίνεται αντιληπτός και κατανοητός από όλους τους εργαζομένους . Αυτά τα αφεντικά, γνωρίζουν επίσης πώς να παρακινούν τους υπαλλήλους τους και να τους συσπειρώνουν για να γίνει σωστά η δουλειά και να επιτύχουν τους στόχους που έχουν θέσει.
Υπάρχουν λοιπόν και εργαζόμενοι οι οποίοι εκτιμώντας τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι CEOs ηγούνται των επιχειρήσεων τους, τους σέβονται, τους εκτιμούν και είναι διατεθειμένοι να εργαστούν σκληρά γι 'αυτούς, με αποτέλεσμα να οδηγούν τις επιχειρήσεις στην επιτυχία και την ανάπτυξη με κοινό όφελος. Όπως για παράδειγμα, μεταξύ άλλων, το αφεντικό του LinkedIn Jeff Weiner, του Facebook Mark Zugkerberg και του Starbucks Howard Schultz!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr