«Γηράσκω», λοιπόν και αντιλαμβάνομαι πόσο συναρπαστική έχει γίνει πλέον η μάθηση και η γνώση για πολλά πράγματα μέσω του διαδικτύου! Για να μη μακρηγορώ, όμως, έρχομαι κατ’ ευθείαν στο θέμα.
Από τότε που πρωτάκουσα και έγραψα για το «Internet of Things» προσπαθούσα να κατανοήσω το τεράστιο μέγεθος της χρησιμότητας του, μέχρι που διάβασα μια έρευνα της Cisco, για το «Internet of Everything» και όπως είναι λογικό μπερδεύτηκα!
Αναζήτησα λοιπόν στο διαδίκτυο μια εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη άποψη κάποιου ειδικού για τις διαφορές μεταξύ αυτών των δύο. Έτσι, βρήκα τη σχετική παρουσίαση της έρευνας αυτής που έγινε πρόσφατα στο Consumer Electronics Show στο Λας Βέγκας. Όταν, λοιπόν, ο CEO της Cisco, John Chambers, ανέβηκε στη σκηνή στο Consumer Electronics Show και ανακοίνωσε ότι υπήρχε μια διαφορά μεταξύ του «Internet of Things» (ΙΟΤ) και του «Internet of Everything» (ΙΟΕ), πολλοί θεώρησαν ότι πρόκειται απλώς για ένα θέμα σημειολογίας.
Αλλά υπάρχει μια διαφορά, η οποία γρήγορα επιβεβαιώθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF) στο Big Show, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο Jacob Javits Convention Center στη Νέα Υόρκη.
Το ΙΟΤ, σύμφωνα με τον John Chambers, αποτελείται από δισεκατομμύρια συνδεδεμένων αντικειμένων. Ενώ το ΙΟΕ είναι τα έξυπνα δίκτυα που απαιτούνται για την υποστήριξη όλων των στοιχείων που αυτά τα αντικείμενα παράγουν και διαδίδουν.
Και τι θα συμβεί όταν το ΙΟΤ ενσωματωθεί στο ΙΟΕ; Όπως τόνισε ο CEO της Cisco, αυτό θα οδηγήσει σε νέες πηγές εσόδων ύψους 19 τρισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2020.
Το «Internet of Everything» απαιτεί μια καθολική λύση για να συνδέσει τα δισεκατομμύρια των δεδομένων σε μια έξυπνη συσκευή. Το γεγονός ότι είμαστε επικεντρωμένοι στην ιδέα ενός hardware (ΙΟΤ) για την επίλυση όλων των προβλημάτων μας, πρόσθεσε ο John Chambers, λειτουργεί εις βάρος μας αφού παραμελούμε να αντιληφθούμε ότι απλώς όλες αυτές οι λύσεις hardware, απαιτούν από πίσω τους μια μέθοδο διαχείρισης των ανθρώπων και των υπηρεσιών.
Εν κατακλείδι, σήμερα η ταυτότητα του καταναλωτή ελέγχεται και το τηλέφωνο του γίνεται ένας έξυπνος διακομιστής που αλληλεπιδρά με τα ασύρματα σήματα βάσει των προτιμήσεων του. Έτσι, χρειάζεται πλέον ένα ασύρματο domain (DNS), που διασυνδέοντας τις υπάρχουσες εφαρμογές στο τηλέφωνο, με το προφίλ και τις προτιμήσεις, θα διασφαλίζει παράλληλα την ιδιωτική προστασία τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις.
Δείτε εδώ την έρευνα της Cisco
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr