Ο δεύτερος πιο εύκολος τρόπος για να διαφωνήσουμε με κάποιον είναι να υποθέσουμε ότι ο άλλος άνθρωπος είναι χαζός, παλαβός, ή ένας δογματικός που απλώς αρνείται να δει την αλήθεια. Στην περίπτωση αυτή θεωρούμε πως η εγωιστική επιθυμία του για επιρροή τον εμποδίζει να κατανοήσει την πραγματικότητα. Αυτό είναι θέμα πολιτικής φύσης.
Ο τρίτος ευκολότερος τρόπος για να διαφωνήσουμε με κάποιον – και αρκετά συνηθισμένος – είναι να μην ακούμε τι λέει πραγματικά. Αυτό είναι απλώς θέμα φιλτραρίσματος.
Ο πιο δύσκολος τρόπος για να διαφωνήσουμε με κάποιον είναι να αντιληφθούμε ότι βλέπει τον κόσμο διαφορετικά από ό,τι εμείς, να αναγνωρίσουμε ότι έχει μια διαφορετική κοσμοθεωρία, που έχει διαμορφωθεί σταδιακά πολύ πριν αντιμετωπίσει τη συγκεκριμένη κατάσταση για την οποία διαφωνούμε. Αυτό, προφανώς είναι ένα ακόμα θέμα μάρκετινγκ, το μεγαλύτερο.
Στην πραγματικότητα υπάρχουν αμέτρητοι απληροφόρητοι για διάφορα πράγματα άνθρωποι. Όπως είναι βέβαιο ότι υπάρχουν και πάρα πολλοί δογματικοί άνθρωποι. Και είναι γεγονός ότι συνήθως ακούμε ή διαβάζουμε ό, τι θέλουμε να ακούσουμε, ή ό,τι μας λέει η τηλεόραση ή ο αγαπημένος μας σχολιαστής, ή εκείνο που περιμένουμε να ακούσουμε από κάποιον, αντί να ακούμε ό,τι ειπώθηκε, και να αντιλαμβανόμαστε την πραγματική πρόθεση που υπάρχει πίσω από αυτό.
Συνηθίζουμε να συντασσόμαστε με όσους επαναλαμβάνουν αυτά που ήδη πιστεύουμε, κάτι που γίνεται πολύ συχνά στα social media … Ωστόσο, όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι όταν ακούμε πραγματικά διαφορετικές ή αντίθετες απόψεις όχι μόνο εξελισσόμαστε σε πιο ολοκληρωμένα άτομα, αλλά παίρνουμε και πιο έξυπνες και καλύτερες αποφάσεις. Αποδεικνύεται έτσι ότι η διαφωνία έχει σημαντική αξία στη ζωή και κυρίως στη δουλειά μας.
Μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα πώς όταν τα μέλη μιας ομάδας ενθαρρύνονται ενεργά να εκφράζουν ανοιχτά αποκλίνουσες απόψεις, δεν μοιράζονται μόνο περισσότερες πληροφορίες, εξετάζουν τα θέματα με πιο συστηματικό, ισορροπημένο και λιγότερο προκατειλημμένο τρόπο. Όταν οι άνθρωποι ασχολούνται με εκείνους που έχουν διαφορετικές γνώμες και απόψεις από τις δικές τους γίνονται πολύ πιο ικανοί να καταλήξουν σε σωστά συμπεράσματα και να εντοπίσουν δημιουργικές εναλλακτικές και πειστικές λύσεις.
Άρα, όταν θέλουμε να μας ακούσουν κάποιοι, οι πιθανότητες που έχουμε για να κερδίσουμε την προσοχή που επιδιώκουμε είναι να εργαστούμε σκληρά με την ομάδα μας, χρησιμοποιώντας τις διαφορετικές απόψεις για να αφηγηθούμε στο τέλος μια ιστορία που μπορεί πραγματικά να έχει απήχηση, είτε πρόκειται για την πώληση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας είτε για την με οποιοδήποτε τρόπο προώθησή τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr