Δεν καταλαβαίνω, από ποια πρότυπα επαγγελματιών εστιατορίων καφέ και μπαρ εμπνέονται οι νέοι επιχειρηματίες σήμερα για να προτιμούν,αυτό το είδος επιχείρησης, σε ποσοστό 90% του συνόλου των 32. 347 νέων επιχειρήσεων, που ιδρύθηκαν το 2012, σύμφωνα με έρευνα της Εndeavor Greece. Και, δεν εμπνέονται, για παράδειγμα, από τον Jeff Bezos της Amazon ή τον Steve Jobs της Apple. Θα κατανοούσα την έλλειψη έμπνευσης και προτύπων αν γύριζα τον χρόνο πίσω στο 1950 και ’60, τότε, που η ζωή ήταν διαφορετική, δεν υπήρχαν όλες αυτές οι προϋποθέσεις και τα προσόντα που διαθέτουν οι νέοι σήμερα, όπως υψηλό επίπεδο μόρφωσης. Ακόμα, δεν υπήρχε η τεράστια κοινωνία της γνώσης, της καινοτομίας του διαδικτύου και της υψηλής τεχνολογίας.
Ίσως, γι αυτό, να ευθύνονται διαχρονικά, εν μέρει και οι κυβερνήσεις, οι οποίες δεν δημιούργησαν στα πανεπιστήμια υπηρεσίες επαγγελματικού - επιχειρηματικού προσανατολισμού των αποφοίτων. Ψιλά γράμματα θα μου πείτε.
Στην ίδια έρευνα ακολουθούν. οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις, κυρίως πώλησης ειδών ένδυσης και υπόδησης (2.100 επιχειρήσεις). Άλλος ένας κλάδος ο οποίος σήμερα δοκιμάζεται, όχι μόνο διότι δεν υπάρχει αγοραστικό ενδιαφέρον, αλλά γιατί υπάρχουν αναλογικά περισσότερα καταστήματα ανά καταναλωτή στη χώρα, ενώ την τρίτη θέση (2.046) καταλαμβάνει ο κλάδος παροχής λογιστικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών.
Παρά την καθίζηση της οικοδομικής δραστηριότητας, το 2012 ιδρύθηκαν 1.628 κατασκευαστικές επιχειρήσεις, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή και εμπορία ενέργειας. Το 2012 ιδρύθηκαν 1.621 επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην επέκταση των φωτοβολταϊκών.
Σημειώνεται ότι λόγω της κρίσης ο αριθμός των νέων εταιρειών το 2012 σε σχέση με το 2008 ήταν μειωμένος κατά 45%.
Προ κρίσης στην Ελλάδα αναλογούσαν περίπου 75 επιχειρήσεις ανά χίλιους κατοίκους και ιδρύονταν πάνω από 55.0000 νέες εταιρείες τον χρόνο.
Το πιο απογοητευτικό στοιχείο, είναι ότι σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 93% των νέων εταιρειών που ιδρύθηκαν το 2008, ανήκε σε κλάδους μη παραγωγικούς, χωρίς εξωστρέφεια και με χαμηλή χρήση εργαλείων τεχνολογίας. Στοιχείο, που μας λέει πολλά για τη βιωσιμότητα των περισσότερων μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Και εξακολουθεί να μας λέει το ίδιο, μετά από πέντε χρόνια.
Ο μύθος ότι τέτοιου τύπου μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας της Ελλάδας, δεν μπορεί να σταθεί σήμερα, ιδιαίτερα με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η οικονομία και η κοινωνία της χώρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr