Και αυτό διότι είναι απλά, αλλά όχι απλοϊκά, κατανοητά και κρύβουν μια σοφία. Αν οι επιχειρήσεις τα υιοθετήσουν θα μπορούσαν να βγουν κερδισμένες. Περνώντας τα μηνύματα αυτά αφενός στα ίδια τα στελέχη και τους εργαζόμενους και αφετέρου στην κοινωνία γενικότερα τότε ίσως καταπολεμήσουν την ανασφάλεια, την αναβλητικότητα και την αποφυγή ανάληψης πρωτοβουλιών, και ίσως τις οδηγήσουν σε πιο παραγωγικές και αποδοτικές στρατηγικές ανάπτυξης.
Ιδού δύο απλά παραδείγματα: ένα για στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων και ένα δεύτερο για επιχειρηματίες εστίασης.
Στελέχη, “Keep Cool” και δείξτε θάρρος
Το σύνθημα “Keep Cool” είναι η καλύτερη συμβουλή για όσους αδυνατούν να συγκεντρωθούν με αποτέλεσμα να χάνουν την ψυχραιμία τους, αλλά και για όσους επιθυμούν να δώσουν στον εαυτό τους τη δυνατότητα είτε να αποστασιοποιηθούν και να σκεφτούν με πιο δημιουργικό τρόπο για κάποιο project που έχουν αναλάβει και τα “βρίσκουν” δύσκολα, ή να ζητήσουν βοήθεια. Όπως έχουμε τονίσει στο παρελθόν σε προηγούμενα άρθρα, όταν φτάνει κάποιος σε αδιέξοδο δεν είναι καθόλου ντροπή, ούτε θα τον κατηγορήσει κανείς, αν απευθυνθεί στον προϊστάμενο του και του πεί ευθαρσώς ότι στο project που του ανέθεσε υπάρχουν μερικά σημεία που δεν καταλαβαίνει, με συνέπεια να μη μπορεί να το ολοκληρώσει επιτυχώς. Κάθε άλλο, αυτό δείχνει ότι έχει το θάρρος να μην αφήνει τον εγωισμό του να μπει εμπόδιο στη σωστή και αποτελεσματική ολοκλήρωση ενός έργου, και θέτει ψύχραιμα και ώριμα το καλό της επιχείρησης πάνω από όλα.
Επίσης, το “Keep Cool”, μπορεί να λειτουργήσει λυτρωτικά στις σχέσεις, όχι μόνο τις εργασιακές αλλά και τις προσωπικές. Για παράδειγμα, μη διστάσετε να ζητήσετε συγγνώμη όταν έχετε κάνει λάθος ή έχετε απαξιώσει κατά λάθος κάποιον συνάδελφο σας. Είναι πολύ πιο παραγωγικό να δείξετε ψυχραιμία και να αναλάβετε την ευθύνη των λεγομένων και των πράξεων σας, παρά να αφήσετε το πάθος ή τον εγωισμό σας να σας κάνει αντιπαθητικό στους άλλους.
Εστιάτορες, “Keep Cool” και κόψτε αποδείξεις γιατί χανόμαστε όλοι μαζί…
Οι επιχειρήσεις εστίασης χρειάζονται το “Keep Cool” γιατί πρέπει να αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία τις δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί λόγω κρίσης. Διότι, μπορεί να είναι δικαίωμα ορισμένων να μη μειώσουν τις τιμές τους, αφού όπως λένε «απορρόφησαν τις προηγούμενες αυξήσεις του ΦΠΑ» άρα η πρόσφατη μείωση απλώς εξισορρόπησε το περιθώριο κέρδους, αλλά δεν είναι δικαίωμά τους η μη έκδοση αποδείξεων. Διότι, είναι πολύ πιθανόν, εφόσον το μέτρο αποτύχει να επανέλθει ο ΦΠΑ στην εστίαση στο 23% στην αρχή του νέου έτους. Και γι’ αυτό δεν θα φταίει η τρόικα, (ούτε τα σενάρια συνωμοσίας για την εξόντωσή τους που διακηρύσσουν ορισμένοι). Θα είναι απλώς αποτέλεσμα έλλειψης ψυχραιμίας και προσαρμογής στις νέες συνθήκες από μέρους μεγάλης μερίδας επιχειρήσεων εστίασης – και όχι μόνο – οι οποίες εξακολουθούν να μη κόβουν αποδείξεις, όπως δείχνουν οι έλεγχοι και τα τελευταία στοιχεία του ΣΔΟΕ.
Έτσι, “Keep Cool”, γιατί εδώ δεν παίζεται η τύχη ενός κλάδου ή όσων δεν κόβουν αποδείξεις, αλλά μιας ολόκληρης κοινωνίας, ως αποτέλεσμα των παραβατικών συμπεριφορών που το πληρώνουν ως συνήθως τα εύκολα θύματα: εργαζόμενοι και συνταξιούχοι.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr