Η διαφημιστική καμπάνια της Jumbo, όπου εμφανίζεται ο καβαλάρης τιμωρός, πάνω στο άλογο του, να απαλλάσσει τους γονείς από τα δεσμά των λιστών και να τους προσφέρει τη δυνατότητα να αγοράσουν, ότι χρειάζονται για τα παιδιά τους σε λογικές – φτηνές τιμές. Έρχεται, για άλλη μια φορά, με το εξαιρετικό χιουμοριστικό και δημιουργικό τηλεοπτικό της σποτ, με θέμα τις λίστες των απαραιτήτων σχολικών ειδών (που τέτοια εποχή και ενόψει της έναρξης της σχολικής περιόδου, φτιάχνουν οι γονείς των μαθητών του δημοτικού), να μας υπενθυμίσει κάτι που λόγω διακοπών το έχουμε αφήσει πίσω.
Το θέμα, όμως, δεν είναι για την ακρίβεια, μόνο των σχολικών ειδών, είναι και για τις υφηλες τιμές στα περισσότερα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης και τροφίμων, τα οποία, δεδομένης της οικονομικής δυσχέρειας των περισσότερων νοικοκυριών, αντί να μειώνονται ακριβαίνουν. Αν και πρέπει να πούμε, ότι ορισμένες μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ κάθε εβδομάδα προσχωρούν σε προωθητικές ενέργειες, μειώνοντας τις τιμές πώλησης μιας σειράς επώνυμων προιόντων μεγάλων πολυεθνικών εταιριών και ορισμένων ελληνικών. Αλλά αυτές οι προωθητικές ενέργειες δεν φτάνουν.
Ακόμα και τα προιόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label), έχουν ακριβύνει κατά 10% 12%, Πράγμα που σημαίνει, ότι μάλλον στραβά αρμενίζουν ορισμένες πολυεθνικές, ελληνικές επιχειρήσεις και σουπερμάρκετ.
Η λογική «είμαι επώνυμο και δεν μειώνω την τιμή μου», είναι παράλογη, ιδιαίτερα σε μια αγορά που συρρικνώνεται συνεχώς τα τελευταία τρία χρόνια. Εκτός κι αν οι επιχειρήσεις δεν μας τα λένε καλά. Δηλαδη, ή, είναι αλήθεια, ότι ο λόγος που δεν μπορούν να μειώσουν τις τιμές των προϊόντων τους, είναι γιατί τα κόστη, για τις πρώτες ύλες, την ενέργεια και την μεταφορά των προιόντων τους, εξακολουθούν να είναι υψηλά. Ή, η αδιαφορία που επιδεικνύουν, μας οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι παράγουν κέρδη. Κέρδη, όμως, που σε μεγάλο ποσοστό παράγονται και, από τη δραστική μείωση (που φτάνει στο 40%), στους μισθούς των εργαζομένων,
Το δε αρμόδιο υπουργείο παραμένει απλός θεατής σ αυτή, την παράλογη κατάσταση και ενίοτε προσπαθεί να μας πείσει, ότι οι τιμές έχουν μειωθεί σε 1000 και πλέον προϊόντα. Ποια είναι άραγε αυτά; Μήπως αυτά που δεν καταναλώνονται για διάφορους λόγους και μένουν στα αζήτητα; Που είναι η επιτροπή ανταγωνισμού και οι έλεγχοι που υποτίθεται ότι κάνει στις πολυεθνικές επιχειρήσεις που πωλούν στη χώρα μας κατά πολύ ακριβότερα, τα ίδια προϊόντα, που πωλούν φθηνότερα στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Κάτι πρέπει να γίνει, ενδεχομένως, να χρειάζονται… τον καβαλάρη «τιμωρό» του Jumbo!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr