Εκτός από τις ευκαιρίες βελτίωσης της παραγωγικότητας από την αποτελεσματικότερη συνεργασία, οι κοινωνικές τεχνολογίες προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα οφελών για τις επιχειρήσεις και σε άλλους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του καταναλωτικού μάρκετινγκ (για παράδειγμα σε κλάδους όπως τα συσκευασμένα καταναλωτικά αγαθά και τα αυτοκίνητα), την εξυπηρέτηση πελατών, ακόμα και την ανίχνευση της απάτης σε τομείς όπως είναι η ασφάλιση.
Για να κατανοήσουμε πλήρως τα οφέλη που προκύπτουν από τις δυνατότητες των social media σε μια εταιρεία επέλεξα τρία παραδείγματα. Ένα σε συσκευασμένα καταναλωτικά αγαθά, και δυο σε οικονομικές υπηρεσίες για καταναλωτές.
Συσκευασμένα καταναλωτικά προϊόντα
Οι επιχειρήσεις συσκευασμένων καταναλωτικών προϊόντων, είναι από τις πρώτες που υιοθέτησαν τις εφαρμογές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έτσι ώστε οι πελάτες τους να συμμετάσχουν σε αυτά για να αντλήσουν από αυτούς κάποιες ιδέες. Ωστόσο, σημαντικά οφέλη θα μπορούσαν να προκύψουν και από τις πρόσθετες εφαρμογές, ιδιαίτερα στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις, όπου οι εταιρείες δαπανούν κατά μέσο όρο 15% με 20% των εσόδων τους. Μερικές κορυφαίες εταιρείες έχουν αποκτήσει το ίδιο επίπεδο αντίληψης για τους καταναλωτές τους, σε 60% με 80% μόνο του κόστους που είχαν προηγουμένως, αντικαθιστώντας τις εκτενείς online κοινότητες με πιο παραδοσιακές ομάδες μάρκετινγκ panels και focus groups. Οι διαδραστικές εκστρατείες προϊόντων που αναπτύσσονται μέσω των κοινωνικών τεχνολογιών, δείχνουν ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα των δαπανών διαφήμισής τους, από 30% έως 60%. Οι νέες συνεργατικές μορφές συμμετοχής των πελατών μπορούν να βελτιώσουν πάρα πολύ την ανάπτυξη του προϊόντος, τόσο στην ταχύτητα όσο και στο επίπεδο κατανόησης. Η εταιρία Kraft, για παράδειγμα, άντλησε βασικές γνώσεις από τους καταναλωτές και μείωσε σημαντικά το χρόνο τοποθέτησης 48 νέων προϊόντων διαίτης στην αγορά, με τη στρατολόγηση των κοινοτήτων ειδικών διατροφής και των δυνητικών καταναλωτών.
Χρηματοοικονομικές υπηρεσίες
Στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, όπως η λιανική τραπεζική και οι ασφαλιστικές εταιρίες ζωής, περιουσίας και ατυχημάτων, οι κοινωνικές τεχνολογίες μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της παροχής των υπηρεσιών τους, στη μείωση του κόστους και στην ενίσχυση της εμπειρίας του πελάτη. Οι καταναλωτές είναι ολοένα και πιο ανοικτοί στη χρήση αυτών των καναλιών, για ευκολότερη και πιο διαφανή αλληλεπίδραση με τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς. Νέες διεργασίες αναδύονται σε έναν τομέα που συχνά χαρακτηρίζεται από οργανωτική πολυπλοκότητα, διαφορετικούς τόπους εργασίας του προσωπικού και κατακερματισμένες διαδικασίες, οι οποίες λειτουργούν ανασταλτικά στη συνεργασία την καινοτομία και την αποτελεσματικότητα.
Για παράδειγμα, στην τράπεζα TD, για να βελτιωθεί η συνεργασία και η επικοινωνία, όχι μόνο σε ένα εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων αλλά και στην έδρα της επιχείρησης, ανέπτυξαν μια κοινωνική πλατφόρμα για 85.000 υπαλλήλους. Ένα από τα αποτελέσματα ήταν η μείωση του αριθμού των τηλεφωνικών κλήσεων, των συναντήσεων, και των ανεπιθύμητων e-mails. Ένα άλλο παράδειγμα, είναι οι ασφαλειομεσίτες Friendsurance που, επίσης, έχουν ξεκινήσει μια κοινωνική πλατφόρμα η οποία επιτρέπει στους πιθανούς πελάτες τους να μορφοποιήσουν οι ίδιοι τις ασφαλιστικές ομάδες που τους ενδιαφέρουν (σκεφτείτε τους φίλους στο Facebook) για χαμηλότερο κόστος. Οι ομάδες αυτασφαλίζονται για κάθε είδους ασφάλεια με χαμηλότερο κόστος, ενώ αποσυμφορούν έτσι και τα διοικητικά καθήκοντα στην ασφαλειομεσιτική εταιρεία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr