Το θέμα για έναν οργανισμό που δημιουργήθηκε για να προστατεύει τους καταναλωτές, δεν είναι αν οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα - αυτό είναι γεγονός και το γνωρίζουμε όλοι- αλλά γιατί ορισμένες επιχειρήσεις (ευτυχώς όχι όλες) πολυεθνικές και μη, παρά την βαθιά κρίση και την εξασθένηση της αγοραστικής δύναμης του Έλληνα, εξακολουθούν να πουλάνε τα προϊόντα τους ακριβότερα στην Ελλάδα από ότι στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Και μάλιστα να έχουν την τάση να αυξάνουν τις τιμές τους, τη στιγμή που το λειτουργικό τους κόστος βαίνει ολοένα μειούμενο. Και μη μου πείτε πάλι ότι κάτι μ’ έχει πιάσει και έχω βαλθεί να μειώσουν ντε και καλά οι επιχειρήσεις τις τιμές των προϊόντων τους, δεν πρόκειται για έμμονη ιδέα, απλώς θεωρώ ότι οι υψηλές τιμές στην παρούσα οικονομική κατάσταση, δεν βοηθούν ούτε τους καταναλωτές ούτε τις επιχειρήσεις. Πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ των τιμών των αγαθών και της πραγματικής αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών.
Αλλά ας επανέλθουμε στο θέμα μας. Ο λόγος ύπαρξης των αναγνωρισμένων από το κράτος καταναλωτικών φορέων, είναι να υπηρετούν τα συμφέροντα των καταναλωτών, όχι των εμπόρων, τουλάχιστον έτσι υπαγορεύει η κοινή λογική. Είναι λοιπόν απαράδεκτο ένας εκπρόσωπος ινστιτούτου καταναλωτών, να έχει την περίσσια «αφέλεια» να δηλώνει: «τι να κάνουν αφού η κυβέρνηση εφαρμόζει φορομπηχτική πολιτική για τους εμπόρους, δεν μπορούν να τους πιέσουν για τη μείωση των τιμών τους». Να το κλείσουν τότε το μαγαζί αν δεν μπορούν, και ν’ αφήσουν άλλους να κάνουν τη δουλειά, πιο συνειδητοποιημένους, έμπειρους και ψαγμένους ειδικούς σε θέματα που άπτονται της προστασίας και των δικαιωμάτων των καταναλωτών απέναντι σε φαινόμενα αισχροκέρδειας και αδικαιολόγητων αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων.
Άλλωστε το ισχυρότερο όπλο και η πιο υγιής αντίδραση των καταναλωτών, έναντι των επιχειρήσεων που προβαίνουν σε αδικαιολόγητες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων τους, ιδιαίτερα εν μέσω βαθύτατης οικονομικής κρίσης, είναι το μποϋκοτάζ. Δεν έχω ακούσει κανένα καταναλωτικό φορέα να προτείνει κάτι τέτοιο σε ευρεία κλίμακα. Επειδή, λοιπόν ο Έλληνας, όπως υπό οποιαδήποτε ιδιότητα έτσι και σαν καταναλωτής, δεν φημίζεται για την ομαδικότητα του, τη σύμπνοια στη λήψη αποφάσεων, την οργάνωση και τον συντονισμό των αντιδράσεων του, είναι αδήριτη η ανάγκη να υπάρχουν οργανισμοί και ενώσεις καταναλωτών που μπορούν να αναλάβουν τέτοιες δράσεις. Αρκεί βέβαια να είναι επανδρωμένοι με έμπειρα, εξειδικευμένα και αποτελεσματικά στελέχη!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr