Σύμφωνα με το «Money Formula» (ένα ειδικό report που ασχολήθηκε με όλο το επιχειρηματικό πλέγμα της F1 την τριετία 2008-2010, δηλ. τα αυτοκίνητα, τις αγωνιστικές ομάδες, τους διαχειριστές των οδηγών, τους διαφημιστές, τους επενδυτές, τους χορηγούς, τους προμηθευτές, τους τεχνικούς συνεργάτες και τους κατόχους των δικαιωμάτων) το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της F1 προέρχεται από τις δαπάνες των ιδιοκτητών των ομάδων, ποσό που πέντε χρόνια πριν έφτανε τα 1.605,5 εκατ. δολάρια. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν στοιχεία για το πώς αυτές οι δαπάνες εξελίσσονται, αλλά προφανώς δεν είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς ότι ο αριθμός αυτός μάλλον αυξάνεται. Κυρίως επειδή οι ιδιοκτήτες των ομάδων που προέρχονται από αγορές εκτός των αγώνων, π.χ. των ποτών, της αεροπορίας ή των χημικών, αλλά και οι κατασκευαστές είναι αποφασισμένοι να γίνουν παγκόσμιοι πρωταθλητές της F1, ανεξάρτητα από το πόσο θα τους κοστίσει.
Δεύτερη θέση στη λίστα της πρώτης δεκάδας των εσόδων αποτελεί η χορηγία της μάρκας πάνω στο αυτοκίνητο της ομάδας. Το 2008 οι χορηγίες των ομάδων ξεπέρασαν τα 836,9 εκατομμύρια δολάρια. Μετά από μια οικονομικά δύσκολη χρονιά όπως ήταν το 2009, από το 2010 παρατηρείται αύξηση της χορηγίας στην F1, με την UBS και γενικότερα τον τραπεζικό τομέα να επιστρέφουν στο άθλημα.
Οι κυρώσεις των αγώνων φτάνουν τα 403,5 εκατομμύρια δολάρια και με όλες τις νέες διαδρομές που εγκαινιάστηκαν τα προηγούμενα χρόνια και τις νέες αγορές που αγκάλιασαν τη Φόρμουλα Ένα, το ποσό αυτό θα πρέπει επίσης να βαίνει αυξανόμενο. Τα τηλεοπτικά δικαιώματα ανέρχονταν το 2010 σε 380 εκατομμύρια δολάρια, οι δε πωλήσεις εισιτηρίων έφεραν έσοδα της τάξεως των 290 εκατ. δολαρίων.
Για τη διαφήμιση στις πίστες οι χορηγοί ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον 171,7 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η ενεργοποίηση της χορηγίας αυτής συμπεριλαμβανομένων των προσκλήσεων των επισκεπτών, του merchandising κτλ. έφερε ένα κύκλο εργασιών 209,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Συνοψίζοντας, όλα τα έσοδα που σχετίζονται με τη χορηγία της F1 απέφεραν 1.533,35 εκατομμύρια δολάρια συμπεριλαμβανομένων των χορηγιών των ομάδων, των οδηγών και της επί τόπου προβολής/προώθησης ή τη χορηγία των τηλεοπτικών εκπομπών κτλ. Αποτελώντας σχεδόν το ένα τρίτο του συνόλου των εσόδων, γίνεται σαφές ότι η χορηγία είναι σίγουρα ένας σημαντικός παράγοντας στη χρηματοδότηση του αθλήματος αυτού.
Ένας άλλος παράγοντας που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι τα έσοδα που προέρχονται από τους προμηθευτές. Οι προμηθευτές ελαστικών δαπάνησαν σε χορηγίες ελαστικών 72,8 εκατομμύρια δολάρια το 2008. Οι χορηγίες εκτός του σώματος -αυτοκίνητου ανέρχονται στα 58,85 εκατομμύρια δολάρια ενώ, για την παροχή κινητήρων έφτασαν το ύψος των 90 εκατ. δολαρίων. Τεράστια ποσά για εταιρείες που συνήθως είναι γνωστές μόνο στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι αγώνες F1 του 2013, αποτυπώνονται μεταξύ άλλων και από τα παρακάτω:
- 22 οδηγοί, 5 παγκόσμιοι πρωταθλητές!
- 10 εθνικότητες!
- 36.000 ελαστικά (θα χρησιμοποιηθούν κατ’ εκτίμηση)!
- 11 ομάδες θα πληρώσουν από 500.000 δολάρια για το κόστος εγγραφής τους στους αγώνες!
- 2,2 εκατομμύρια λίτρα βενζίνης (εκτιμάται ότι θα ξοδευθούν)!
- 3.600 μίλια θα διανύσουν όσα μονοθέσια τερματίσουν.
- 500 εκατομμύρια τηλεθεατές (ίσως και περισσότεροι) από όλο τον κόσμο θα παρακολουθήσουν τους αγώνες!
- 100 εκατομμύρια δολάρια θα δοθούν σαν χρηματικά έπαθλα στους οδηγούς- νικητές των αγώνων!
Μάρκες και εταιρείες παγκοσμίου φήμης, ή μάρκες και εταιρείες που φιλοδοξούν να αποκτήσουν παγκόσμια φήμη, μπορούν να βρουν στην F1 μια τέλεια πλατφόρμα για παγκόσμια προβολή. Λεφτά υπάρχουν…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr