Οι οργανωτικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των καινοτομικών ιδεών και των συγκεκριμένων διαδικασιών για την παραγωγή τους, καθώς και των υποστηρικτικών κρίκων που τις συνδέουν με τις υπόλοιπες λειτουργίες των επιχειρήσεων, αποτελούν τη μεγαλύτερη πρόκληση για αυτές. Και όσο δύσκολο και αν είναι για τις επιχειρήσεις να υλοποιήσουν οργανωτικές αλλαγές, σε ένα αυξανόμενα πολύπλοκο περιβάλλον, έχει αποδειχθεί πως όταν αποφασίζουν να επικεντρώσουν την προσοχή τους στην καινοτομία, τα αποτελέσματα είναι θετικά. Οι επιτυχημένες επιχειρήσεις οφείλουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό την επιτυχία τους στην καινοτομία. Τα παραδείγματα είναι αρκετά, από τη δική μας εξαιρετικά επιτυχημένη εταιρία φυσικών καλλυντικών ΚΟΡΡΕΣ, μέχρι τις πολυεθνικές P&G, Unilever, Apple κλπ.
Οι επιχειρήσεις οι οποίες θέτουν επίσημα τέτοιες προτεραιότητες, δηλαδή συμπεριλαμβάνουν την καινοτομία σαν μέρος της διαδικασίας του στρατηγικού τους σχεδιασμού, είναι πιθανό, όπως δείχνουν οι έρευνες, να επιτύχουν την εμπορευσιμότητα των καινοτομικών ιδεών πολύ πιο αποτελεσματικά από άλλες, για τις οποίες η καινοτομία δεν αποτελεί προτεραιότητα. Και αν διασφαλίσουν με σφικτή διαχείριση τις καινοτομικές ιδέες, σε συνδυασμό με την εμπορευσιμότητά τους, μπορεί να απογειώσουν την απόδοση τους.
Οι επιχειρήσεις σήμερα, που αντιλαμβάνονται ότι το μέλλον τους εξαρτάται από την ανάπτυξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που προκύπτει από τη συνεχή αναζήτηση καινοτομικών προϊόντων - υπηρεσιών, πρέπει να αντιληφθούν ταυτόχρονα ότι οι σημερινές καινοτομίες έχουν ημερομηνία λήξεως. Το να συνειδητοποιήσει κάποιος πως η αυριανή αγορά θα είναι θεμελιωδώς διαφορετική από τη σημερινή, δεν είναι εύκολο. Και αυτό που σήμερα είναι καινοτομικό, αύριο είναι ξεπερασμένο. Έτσι, οι επιχειρήσεις πρέπει να στοχεύουν στην επόμενη καινοτομία και στη συνέχεια σε αυτές που θα ακολουθήσουν τις καινοτομίες που έχουν δημιουργήσει σήμερα.
Ένα κρίσιμο σημείο, είναι να καταλάβουν με απόλυτη σαφήνεια ότι αυτό που τις έκανε μεγάλες στο παρελθόν, δεν θα τις κάνει απαραίτητα μεγάλες και στο μέλλον. Ορισμένα brands, τα οποία αποτελούν τους αιμοδότες της σημερινής αγοράς, μπορεί να έχουν εξαφανιστεί αύριο. Όπως και τα επιχειρηματικά μοντέλα που παρέχουν τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σήμερα, μπορεί να μην ισχύουν μελλοντικά. Μια επιχείρηση εξαρτάται από ένα βασικό πυρήνα brands για μερικά χρόνια, αλλά μακροπρόθεσμα για να συνεχίσει να είναι επιτυχημένη πρέπει να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο της. Ενώ μερικές φορές μπορεί να απαιτηθεί να αποσύρει τα αγαπημένα της «superbrands» πριν αυτά εμφανίσουν σημάδια φθοράς. Οι αποφάσεις αυτές μπορεί να είναι επώδυνες, αλλά καλύτερα να αλλάζεις ένα brand ένα χρόνο νωρίτερα παρά ένα χρόνο αργότερα από ότι πρέπει.
Αυτό, βεβαίως δεν σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ξεχάσουν το παρελθόν τους. Απλώς πρέπει να γίνουν σοφά επιλεκτικές, να προσαρμόζονται, να καινοτομούν και να μην επαναπαύονται στη βασική τους δραστηριότητα, έχοντας επίγνωση όσων πρέπει να αφήσουν εγκαίρως πίσω τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr