Φαίνεται, λοιπόν, πως παρά τα δισεκατομμύρια δολάρια που ξοδεύονται για τη μετάδοση διαφημίσεων στις σύγχρονες εκλογικές αναμετρήσεις, οι διαφημίσεις αυτές έχουν εκπληκτικά μικρή επίδραση και επιτυγχάνουν να πείσουν μόνο ένα μικρό αριθμό ψηφοφόρων να αλλάξουν την πολιτική τους προτίμηση. Το πρόβλημα είναι ότι στον σημερινό, υπερφορτωμένο με μάρκες, κόσμο, οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουν να γυρίζουν την πλάτη τους στα επαναλαμβανόμενα μηνύματα και μάλιστα, σύντομα αρχίζουν να τα βρίσκουν ενοχλητικά αντί για ενδιαφέροντα ή ενημερωτικά. Αν θέλετε, λοιπόν, να ακουστείτε, να σας προσέξουν και να βρουν τα προϊόντα σας ενδιαφέροντα, πρέπει να στοχεύετε σε συγκεκριμένα άτομα και όχι σε ευρείες ομάδες του πληθυσμού.
Ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι κάποιοι άνθρωποι δυσπιστούν και είναι δυσαρεστημένοι με τους CEOs των επιχειρήσεων. Ο Mitt Romney, όπως και η Linda McMahon (η χαμένη υποψήφια για τη Γερουσία στο Κονέκτικατ, στις εκλογές που έγιναν παράλληλα με αυτές για την αμερικανική προεδρία) προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν το γεγονός ότι ήταν Διευθύνοντες Σύμβουλοι ως μείζον χαρακτηριστικό του «προϊόντος» τους. Δυστυχώς, μετά από δεκαετίες συρρικνώσεων, rightsizing, offsourcing και μετεγκαταστάσεων πολλών επιχειρήσεων που είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση των θέσεων εργασίας, το μήνυμα «είμαι διευθύνων σύμβουλος, μπορείτε να με εμπιστευθείτε» δεν είναι πειστικό για όλους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι διαφημίσεις των προϊόντων που προβάλλουν τον CEO της επιχείρησης, είναι καταδικασμένες να αποτύχουν στις περισσότερες περιπτώσεις.
Και τέλος το σημαντικότερο δίδαγμα είναι ότι, όπως όλοι γνωρίζουμε, για να αλλάξει η εικόνα ενός προϊόντος δεν αρκούν μερικές εβδομάδες, αλλά χρόνια ολόκληρα. Κάτι, που όπως αποδεικνύεται δεν γνώριζε ο Mitt Romney, ο οποίος για να πάρει το χρίσμα χρειάστηκε να αλλάξει την εικόνα του από «έναν πραγματιστή από τη Μασαχουσέτη» σε έναν «αυστηρό συντηρητικό». Στη συνέχεια, για να κερδίσει τις γενικές εκλογές, προσπάθησε να αλλάξει πάλι την εικόνα του, προσπαθώντας να αναδείξει ξανά τον εαυτό του ως πραγματιστή. Δυστυχώς, όταν ένα επώνυμο προϊόν έχει μια συγκεκριμένη εικόνα, καμία καμπάνια μάρκετινγκ, όσο καλά σχεδιασμένη και αν είναι, δεν μπορεί να την αλλάξει από τη μία στιγμή στην άλλη.
Το μόνο πράγμα που μπορεί να αλλάξει την εικόνα ενός brand, είναι μια ουσιαστική αλλαγή στο ίδιο το προϊόν, που θα ακολουθείται από μια μακροχρόνια καμπάνια, η οποία θα δημιουργήσει τον απαραίτητο θόρυβο γύρω από το γεγονός αυτό, για να αποκτήσει μια διαφορετική εικόνα, που θα το οδηγήσει τελικά να επιτύχει το στόχο του!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr